Ezeket az autókat veszik a magyarok: a német vagy a japán a népszerűbb?

2017. május 4. 18:02

A magyarok leginkább a német és a japán autókat kedvelik, a választott márkához pedig meglepően magas arányban hűtlenek vagyunk.

A Vezess.hu és az Autó Magazin kutatásában az aktuális új autó kínálatból, a vásárlási szokásairól és az autóipar jövőjéről is megkérdezték az autósokat. A válaszolók a japán vagy a német márkákat részesítik előnyben. Harmaduk tervez két éven belüli vásárlást, köztük fele-fele arányban vannak az új autóban gondolkodók, illetve a használt autó beszerzését fontolgatók. Ami a kiszemelt méretosztályt illeti, markánsan vezetik a piacot az alsó-középkategóriás személygépkocsik és a szabadidőjárművek (utcai terepjárók), mögöttük a városi kisautók jönnek a sorban. Ami meglepő eredménynek tűnhet, hogy a márkahűség meglepően alacsony:

a vásárlójelöltek 46,8 százaléka hajlandó átpártolni másik gyártóhoz, 42,6 százalékuk még nem biztos a dolgában, és csupán 8,9 százalék ragaszkodik az eddigi, jól bevált márkához.

Mik az új autóval szemben támasztott elvárások?

Mindenekelőtt az, hogy könnyen kezelhető és praktikus legyen, hogy tetszetős legyen a formaterve, és hogy bővelkedjen funkciókban. A válaszadók 42 százaléka szerint változatlanul státuszszimbólum az autó, ami sokat mond el gazdájáról. Érdekes ugyanakkor, hogy szintén sokan nevezték kiemelt fontosságúnak a környezetvédelmi szempontokat (42,5 %), míg ennél is többen állították, hogy hajlandóak magasabb összeget elkölteni a kiváló minőség érdekében (46 %).

A jövő fejlesztéseit illetően a válaszadók többsége bízik az elektromos közlekedés térhódításában, közel 70 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy a hatótávolság-növelővel (fedélzeti áramfejlesztővel) felszerelt elektromos autóké a jövő. A fedélzeti internet és a járművek közötti kommunikáció mellett a hagyományos és plug-in hibridek is kedvező fogadtatásra számíthatnak. Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy elhanyagolható számú válaszadó hisz a gázüzemű járművek térnyerésében, illetve a dízelmotoroknak tisztább üzemet biztosító, urea-befecskendezős (AdBlue-karbamidoldatos) emisszió-csökkentő technológia elterjedésében.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?