Szakértők megvizsgálták, 2024 vége felé hogyan fest a dízelautók toplistája.
A november másodikán induló idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampány a több mint 2,5 millió személygépkocsival rendelkező magánszemély 69 százalékát érinti - derül ki a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adataiból.
A jogszabályi előírásoknak megfelelően legkésőbb november másodikáig kell közzétenniük a jövő év január elsejétől érvényes kgfb-tarifáikat azoknak a biztosító társaságoknak, amelyek jövő év január 1-jétől módosítani kívánnak díjaikon.
A MABISZ adatai szerint évről évre csökken azoknak az autósoknak a száma, akik élnek a biztosítóváltás lehetőségével: 2010-ben 1,3 millió, 2011-ben 1,03 millió, tavaly pedig 724 ezer kgfb-szerződést mondtak fel és kötöttek helyette újat.
A MABISZ felhívta a figyelmet arra, hogy az idei kampány több újdonságot is hordoz. Az egyik, hogy a korábbi évekkel ellentétben a cégek idén már mellőzhetik a papír alapú közzétételt, a díjakat a szektor felügyeleti szerve - amely október elsejétől a Magyar Nemzeti Bank - honlapján, a MABISZ, illetve a biztosítók saját honlapján kötelesek megjeleníteni. Nem kötelesek díjhirdetésre a kgfb-piacon működő biztosítók: annak a társaságnak, amelyik november másodikáig nem hirdet új díjat, automatikusan az utoljára meghirdetett tarifája lesz érvényben 2014. január elsejétől is.
A közlemény emlékeztet, hogy a korábban megszokotthoz képest változik a díjhirdetés napja. Az elmúlt évtizedekben minden évben október 30-án voltak kötelesek közzétenni a biztosítók a következő évi tarifákat. 2013. január 1-jén azonban életbe lépett a "60 napos szabály": a jogszabály előírásainak megfelelően a mindenkori díjat a hatályba lépés előtt legkésőbb 60 nappal közzé kell tenni. Ez lesz tehát az első kampányidőszak, amikor a biztosítóknak nem október utolsó előtti napján, hanem legkésőbb november másodikán, a fenti honlapokon kell megjelentetniük a jövő év január elsejétől érvényes díjaikat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A rendszer 2013. január elsejétől már élesben működik, ez alatt az idő alatt közel 50 új tarifát hirdetett meg a kgfb-piac 15 szereplője. Idén január elsejétől szabaddá vált a hazai kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szegmens díjhirdetési rendszere, így a biztosítók év közben is módosíthatják díjaikat. A már megkötött szerződések díja a következő biztosítási évfordulóig változatlan marad - ismerteti a közlemény.
Az összes kedvezmény áttekintése és a pontos kalkuláció érdekében érdemes igénybe venni a MABISZ által üzemeltetett díjnavigátort, amely a piaci szereplők kedvezményeit, az érintett biztosító által ellenőrzött és jóváhagyott módon tartalmazza a www.dijnavigator.hu oldalon.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.