Sok pénzt bukhat a Forma-1-es Ferrari istálló, ha végül törvényellenes reklámnak minősítik a kocsin és a csapattagok ruházatán látható vonalkódokat feltéve, ha igazuk van egyes orvosoknak és dohányzás ellenes szervezeteknek. Ők ugyanis a világ egyik legismertebb cigarettamárkájának, a Marlborónak tudat alatti reklámját látják az autók oldalán szokatlan jelekben.
Alonso a vonalkódokkal
Több vezető brit orvos is állítja, hogy a Ferrarikon szereplő vonalkódok alkalmasak a Marlboro cigaretta tudatalatti reklámozására, holott az Európai Unióban a sporteseményeken mindenfajta cigarettareklám tiltott. A napokban újra fellángolt vita már az Európai Bizottság ingerküszöbét is megütötte. Az unió közegészségügyi biztosa szerint az európai kormányoknak sürgősen ki kell vizsgálni az ügyet - írja a Times.
Az orvosok arra hívják fel a figyelmet, hogy szerintük a vonalkód úgy van megtervezve, hogy az a fogyasztót a termék márkanevének kiírása nélkül is a cigarettára emlékeztesse. Emellett a kocsin és a csapattagok ruházatán is ugyanazokon a pontokon kapott helyett a reklám, ahol korábban a márka felirata volt olvasható. A Ferrari csapat, mely hivatalosan a Scuderia Ferrari Marlboro nevet viseli, természetesen tagadja, hogy vonalkóduk esetében tudat alatti reklámról lenne szó.
A sajtóhírek szerint a Ferrarinak egészen 2011 végéig egymilliárd dolláros szerződése van a Marlborót gyártó Philip Morrisszal, mely összeg 10 év alatt folyik be a csapat kasszájába. A Philip Morris cáfolta, hogy évi 100 millió dollárral finanszíroznák az istálló költségvetését. Annyit árultak el a dohánygyárnál, hogy a valós támogatás kevesebb a médiában megjelent értesüléseknél, de a pontos összeget nem teszik.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Békássy Szabolcs: új szabályok készülnek a telemedicinális egészségügyre
- Budapesten is megcsodálható lesz hamarosan a Cybertruck
- Élet menete: korlátozásokra kell számítani a hétvégén – íme a részletek
- Elkészült az európai közlekedési folyosó fontos magyar szakasza – képek
- Már nem az államé a Petőfi laktanya - ennyiért adták el
- MI-turbót kap a Magyar Honvédség