Az időjárás idén sem könnyítette meg a hazai haltermelő gazdaságok dolgát, az aszály okozta nehézségek ellenére azonban idén is bőven jut majd kiváló minőségű magyar...
Kevesen tudják, de az elektronikai áruházakban a nagy akcióhullámokon kívül is van lehetőség kedvezményesen vásárolni. A bemutatott termékeket sokszor akár 10 százalékkal olcsóbban is meg lehet vásárolni, és ehhez legtöbbször csak annyi kell, hogy az ember rákérdezzen az alku lehetőségére. A fenti számokat próbavásárlásokkal is teszteltük, továbbá a kereskedőket is megkérdeztük azt illetően, hogy mik azok a tényezők, melyek döntenek egy-egy alkuról, van-e erre nézve bármilyen belső szabályzat.
Az elektronikai cikkek piacán gyakran találkozhatnak a vásárlók különböző tematikus akciókkal. Ezek során pedig akár 10-50 százalékkal is olcsóbban hozzá lehet jutni egyes termékekhez. A probléma csak annyi, hogy az ilyen akcióhullámok rendkívül gyors lefolyásúak, néha például csak egyetlen napig tartanak. Éppen ezért kíváncsiak voltunk arra, hogy a nagybetűkkel hírdetett akciózási lázon túl van-e például a vásárlóknak lehetősége a legnagyobb elektronikai cikkeket forgalamzó áruházakban alkudni a kiállított termékeken feltüntetett árakból.
A válasz az, hogy igen, ráadásul egyes esetekben nem is keveset. Egy magasabb árfekvésű termék árából akár 20 ezer forint fölötti összeget is meglehet takarítani. A kérdés igazából csak az, hogy mennyire komolyak a vásárló szándékai, továbbá hogy a megvásárolni kívánt árucikk éppen melyik életstádiumát éli az áruházak polcain. Ha pedig minden klappol, akkor az év bármelyik napján komoly akciókra bukkanhatunk a boltokban, nem kell megvárnunk a nagy leárazásokat.
Itt bújnak el a tízezresek
- válaszolta kérdésünkre a Media Markt. Az elektronikai óriás azt is elárulta, hogy az engedmény odaítélése rengeteg összetevőn múlik. Nem mindegy például, hogy az adott termék:
- mikor lett kiállítva (2 napja vagy több hónapja),
- használatban volt-e vagy sem,
- mennyien próbálhatták ki,
- vagy hogy megvan-e a csomagolása.
Ezek a tényezők ugyanis mind szubjektív módon befolyásolhatják a termék végső, eladási árát. Sőt vannak olyan termékkategóriák is, például a szépségápolási cikkek, ahol a gyártó kifejezetten demó célú készülékeket is biztosít, tehát a mintatermék értékesítése eleve kizárt.
Mindezek fényében, az egyedi információk mérlegelését követően egy Media Marktos eladónak van lehetősége olcsóbban adni a kiválasztott terméket, de a vállalat közlése szerint, árengedmény mellett/helyett van, hogy ingyenes szállítást, extra garanciát vagy esetleg más ajándékot ajánlanak fel. Az esetleges kedvezmény mértékéről a szubjektív meghatározhatóság miatt a vállalat nem osztott meg pontosabb információt.
Hasonlóan nem közölt pontos összeget a Best Byte sem, ha az alkudozásról kérdeztük:
- mondta el a Pénzcentrumnak Kovács Attila, a Best Byte marketing igazgatója, aki hozzátette azt is, hogy bár előfordulnak ilyen irányú vásárlói kérések, ezek nem jellemzőek az üzletekben. Iránymutató számokat, arányokat tehát itt sem kaptunk, ezek ugyanis a marketing igazgató szerint pusztán spekulációk lennének a részéről. Kérdéseinkkel egyébként megkerestük az Euronics-ot is, ám ők jelezték szerkesztőségünknek, hogy nem kívánnak válaszolni a témában.
Jól van ez így?
Az látszik tehát, hogy a kipakolt termékekre bár adhatnak - és ha úgy van adnak is - az áruházak valamekkora kedvezményt, de ez egyáltalán nem kötelességük. Sőt! Az eladóknak maguktól egyáltalán nem kötelességük felajánlani az engedményt, ugyanakkor a MediaMarkt például jelezte felénk, hogy az eladóiknak etikai kötelessége, hogy adott esetben felhívják a vásárlók figyelmét, hogy az általuk választott termék kiállított darab, és azok ennek megfelelően dönthetnek, hogy megveszik-e a készüléket vagy sem.
Bárkiben felmerülhet ugyanakkor a kérdés, hogy ha a kiállított darabok folyamatosan üzemelnek (pl. tévék, laptopok), ki vannak téve környezeti hatásoknak vagy egyszerűen csak össze-vissza fogdossák, mozgatják őket, akkor alapból miért kerülnek ugyanannyiba, mint bedobozolt társaik.
- mondta el lapunknak a felmerülő dilemma kapcsán Dr. Baranovszky György, a Budapesti Békéltető Testület elnöke. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a kiállított termékekre is ugyanolyan, ha nem hosszabb idejű garanciát vállalnak a boltok, mint a bontatlan termékekre. Szóval egy esetleges meghibásodás nem nem érinthet negatívabban senkit amiatt, hogy bemutató terméket vásárolt.
Elmentünk tévét venni
Az áruházak válaszaival felvértezve kíváncsiak voltunk, hogy ha már konkrétan van lehetőség az alkura, akkor mégis mennyi az annyi. A próbavásárlások persze egyedi eseteknek minősülnek, de azért jelzésértékűek. Utunk során főleg tévék felől érdeklődtünk, hiszen az azokból kitett darabok látványosan, folyamatos használatban vannak, de persze a televíziók mellett rákérdeztünk arra is, hogy más termékekre mennyire vonatkoztathatók az kedvezmények.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az egyik fővárosi Media Marktban 200 ezer forint körüli tévéket néztünk és az eladóval történő rövid egyeztetés után találtunk is olyan kifutó modellt, amiből már csak pár darab volt régebb óta kiállítva. Amikor pedig az ezzel kapcsolatos árengedményre terelődött a szó, akkor egy
Ezután rákérdeztünk arra is, hogy ezt az arányú engedményt kamatoztathatjuk-e például néhány kitett hűtőnél vagy mosógépnél is, mire az eladó annyit mondott, hogy ez a 10 százalék végül is működhet, de erről mindig az adott részlegen dolgozó kollégák döntenek és erősen termékfüggő.
Ugyanígy televíziót keresve ellátogattunk a Best Byte egyik fővárosi üzletébe is, ahol egy röpke egyeztetés után az egyik karácsony óta kiállított darabra terelődött a szó. A termék 165 ezerért volt eladásra kínálva, azonban azt 155 ezerért elhozhattuk volna.
Ellátogattunk egy Euronics üzletbe is, azonban itt már közel volt a zárás, és az eladók más vevőkkel foglalkoztak, így nem sikerült szóba hoznunk az esetleges kedvezményeket, csak röpke tájékoztatásra futotta. Nem hagytuk azonban annyiban a dolgot, sikerült ugyanis találnunk egy volt üzletvezetőt, aki készséggel a rendelkezésünkre állt:
- mondta el lapunknak egy Euronics üzlet ex-üzletvezetője, aki hozzátette, bizonyos márkájú termékeknek szabott ára és kötelező érvényű árrés meghatározása van, amiken belül mozoghatnak az eladók, persze csak úgy hogy a minimumot megtartják.
A begyűjtött információk alapján tehát egy-egy szerencsésen kifogott termék kapcsán 10 százalék körüli engedményt ezekben az üzletekben is simán el tudunk érni, különösebb megerőltetés nélkül.
Ez még mindig túl drága
Bár az árképzési és beszerzési stratégiáról nem nyilatkoztak az áruházak. Találtunk olyan embert, aki évekig dolgozott egy hipermarket elektronikai osztályán, és hajlandó volt megosztani az ottani tapasztalatait. Forrásunk szerint a polcokra kihelyezett termékekről minden esetben a beszerzők döntöttek. Ami azt jelentette, hogy azokból a termékekből, amiből folyamatos volt a beszállítás, nem igazán lehetett még csak el sem vinni a kiállított darabot. Ez logikátlan is lett volna, hiszen utána úgyis ki kellett volna helyezni egy másikat.
Azokra a termékekre azonban, amikor kifutó modellnek számítottak bizony már lehetett kedvezményt kapni, ezeket az áruház fel is tüntette. Az ex-árufeltöltő megfigyelései alapján a nagy - kiállított - háztartási gépekre nem igazán adtak jelentős, mondjuk 20 százalék fölötti engedményeket, és ezeket azután sem módosították lefelé, ha akár hosszú-hosszú hónapok után sem keltek el a darabok. Kisebb gépek, hajszárítók, olcsóbb porszívók esetében azonban simán lehetett akár 50 százalékos engedményt is találni a már kifutott modellekre, összegben azonban ezek ritkán haladták meg a 10 ezer forintot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.