November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Megkérdeztük a legnagyobb hazai sörgyártókat, milyen nyári szezonra számítanak. Kiderült, milyen extrém ízekkel készülnek a nyárra, és az is, mennyire fontosak a női vásárlók - akik nem igazán szeretnek cipekedni.
Nincs könnyű dolguk a magyar sörgyártóknak: tavaly kevesebb sört ittunk, mint 2012-ben (pontosan 4,5 százalékkal), inkább otthon iszunk, mintsem kocsmában, szórakozóhelyen, ráadásul a boltokban is - még mindig - az olcsóbb termékeket keressük. Az idei várakozások mégis optimisták: a Sörgyártók Szövetsége szerint az idén várhatóan nő a sör értékesítése Magyarországon, azaz az eladott mennyiség várhatóan eléri, sőt meghaladja majd a 2012-es szintet. Igaz, ezeket a terveket az ország gazdasági helyzete és az időjárás is jelentősen befolyásolhatja.
A Pénzcentrum.hu a nyári szezon kezdetén a legnagyobb hazai gyártókat, a Heinekent, a Drehert és a Borsodit kérdezte arról, mire számítanak a csúcsszezonban, és mit várhatnak a fogyasztók, milyen újdonságok jönnek. Tessék készülni: érkezik a MOJITO(!) ízű Arany Ászok!
Télen is egyre jobban fogy
A sör továbbra is szezonális termék, azaz a nyári hónapokban több sör fogy, mint máskor - tudtuk meg a Drehertől. Új trend, hogy az enyhülő téli hónapok alatt egyre jobban fogynak a sörök is. Persze nyáron értékesítik az éves mennyiség jelentős részét. A jó idő, és különleges események - mint a foci VB - természetesen hozzájárulhatnak a fogyasztás növekedéséhez.
A magyar fogyasztók árérzékenyek: évek óta erősödő trend az olcsó termékek térnyerése a prémium- és középkategóriás termékekkel szemben. A csomagolások közül a dobozos a legnépszerűbb. A sör fogyasztóinak bázisa átalakulóban van - egyre több nő fogyasztja az új ízesített termékeket.
- Soproni
- Gösser
- Steffl
- Arany Fácán
- Buckler
- Edelweiss
- Zlaty Bazant
- Kaiser
A Heineken kutatásából kiderült, hogy nem csak ízekben, de csomagolásban is szeretik a változatosságot a fogyasztók, ezért hozták ki a 4-es, 6-os, 12-es kiszereléseket. Idén számos különböző csomagolást vezettek be a klasszikus 0,5 l-es palack és doboz mellett. A Heineken esetében kaphatóak a 0,4 l-es és a 0,25 l-es termékekis.
Idén is jönnek az ízesített sörök
Úgy tűnik, az idei nyár sem múlik majd el ízesített sörök - sőt, újfajta ízek - nélkül, a gyártók válaszaiból egyértelműen úgy tűnik, ezen a piacon látnak még lehetőséget, kimondva-kimondatlanul azért, mert ezekre a női fogyasztók is nyitottak.
A gyártók tájékoztatása szerint az alábbi különlegességekre készülhetünk idén nyáron (a termékek egy része már évek óta kapható):
A Heineken szerint a klasszikus, keserűbb ízvilág mellett évek óta népszerűek a hűsítő, könnyedebb radlerek (citromos, gyümölcsös sörök - a szerk.). Ez a termékkör még mindig népszerű, és az új ízek is folyamatosan fenntartják a vásárlók érdeklődését. Az ízesített sörök között új változat idén a (Soproni radler) kajszi, az egészségtudatos fogyasztók kiszolgálása érdekében pedig a zéró (azaz alkoholmentes) radlerek között a lime-menta ízesítésű változatot is bevezették.
- Arany Ászok
- Kőbányai
- Pilsner Urquell
- Miller
- Kozel
- Hofbrau
- Rocky Cellar
A Drehernél is bíznak az ízesített sörökben, idén nyáron nagy reményeket fűznek például a Dreher Summer Momenthez (ez egyébként nem ízesített sör, a komlótípusok jelentik a különlegességét), vagy az alkoholmentes Dreher 24-nél a lime-málna és pomelo-grapefruit ízekhez. Újdonságként piacra dobták az Arany Ászok Mojito-t: mint megtudtuk, a gyümölcsös sörök piacán a korábbiakban nem jelent meg koktél íz (a mojito fehér rumból, cukorból, zöldcitrom levéből, vízből és mentából készülő koktél).
Fesztiválok, foci VB
A legnagyobb, több tízezer embert megmozgató nyári fesztiválok természetesen fontos szerepet játszanak a nyári sörfogyasztásban, nem véletlen, hogy egy rendezvényen általában már csak egy a gyártó termékeit találhatjuk meg. A gyártók azért is bizakodóan néznek az idei nyár elé, mert a közelgő labdarúgó világbajnokság is szépen megdobja az eladási számokat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Dreher életében továbbra is fontos szerep jut a fesztiváloknak, immáron hagyományosan a Dreher lesz a Sziget hivatalos söre. A jó idő, és különleges események - mint a foci VB - természetesen hozzájárulhatnak a fogyasztás növekedéséhez.
A Heineken Hungária a jelentős zenei fesztiválok 90 százalékán, több mint 100 rendezvényen van jelen termékeivel, köztük a VOLT, a Balaton Sound vagy a Fishing on Orfű fesztiválokon. Tavaly egyébként rekord mennyiségű sör fogyott mind a VOLT-on, mind a Soundon.
Azt a Heinekennél is megerősítették, hogy nem csak városi legenda, hogy a VB-EB időszakokban valóban jobban fogynak a sörök, azonban nehéz lenne ezt számszerűsíteni, hiszen a fogyasztás növekedése számos egyéb tényezőnek is függvénye (időjárás, szezonális akció, a meccsek minősége és közvetítésük időpontja), így a tervezéskor nem számolnak automatikus forgalomnövekedéssel. A magyar fogyasztók eseménykedvelők és szívesen kísérik figyelemmel baráti társaságban a mérkőzéseket is. Ez a tény elsősorban a vendéglátóhelyi forgalomra van kedvező hatással, mivel számos helyen kivetítővel, terasszal készülnek a döntőkre.
A női fogyasztók egyre fontosabbak
A sör fogyasztóinak bázisa átalakulóban van - válaszolta kérdésünkre a Dreher. Egyre több nő fogyasztja az új ízesített termékeket. A gyártó áprilisban jelent meg a piacon alkoholmentes gyümölcsös sörökkel, ezt nemcsak nőknek, hanem sportos életmódot folytató embereknek ajánlják természetes frissítőként.
A Heinekennél úgy látják, hogy a hölgyekre jellemző az a fajta tudatos tápanyagbevitel, amelyre válaszul piacon elsőként az összes termékükön tápértéktáblázatot helyeztek el. Tapasztalataik szerint a hölgyek általában jobban kedvelik a radlereket, valamint a 0 százalékos alkoholtartalmú termékeiket. De - mint azt a Heinekentől megtudtuk - a nők megcélzása minden szempontból fontos, mivel általában a hölgyek vásárolnak be a családban, ezért például a kiszereléseknél arra is figyelni kell, hogy a bevásárló háziasszonyoknak ne kelljen túl nagy mennyiségű itallal cipekedniük.
Úgy látják, nincsenek olyan termékek a sörpiacon, amelyek kifejezetten a női fogyasztókat célozzák, olyanokat azonban már találunk, amelyek a nőket is fontos célcsoportként kezelik és mint ilyen, nekik is kedvezni szeretnének. Az ízesített "sörmixek" például stabil, jelentős részesedéssel bírnak a hazai piacon, évek óta kedveltek - a nyári időszakban pedig kifejezetten népszerűek. Az ízesített sörmixek töretlen népszerűsége a női fogyasztóknak is köszönhető, hiszen előszeretettel választják ezeket a könnyedebb, ízesített variációkat. Emellett a Borsodi Super Dry a keserű utóíz megszüntetésével hoz egyedi élményt, így népszerűsítve a kategóriát a nők körében.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.