A Spanyolországból származó termékből Magyarországba is érkezett több magyar vállalkozás részére.
Úgy tűnik, megállíthatatlanok Magyarországon az úgynevezett saját (vagy szaknyelven kereskedelmi) márkás termékek. Az üzletláncok nevével fémjelzett árucikkek mellett egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a tortából - a például a diszkontokban - megjelenő, máshol nem kapható, kevésbé reklámozott, olcsóbb "B" márkák. De vajon mik azok a termékek, amikből CSAKAZÉRTSEM vesszük a gazdaságosat?
Nagyon szeretjük a saját márkákat
Az alacsonyabb ár mellett a folyamatosan javuló minőségben és az egyre szélesebb választékban kereshetjük a saját márkás termékek népszerűségét Magyarországon. Ezt mutatja az is, hogy a 2012-ben mért enyhe csökkenés után tavaly már ismét nagyobb részesedést tudtak elérni a kereskedelmi márkás termékek: a boltokban minden 100 forintból 26-ot költöttünk ilyen árucikkekre.
Persze ez azt is jelenti, hogy továbbra is az "A", azaz a klasszikus márkák a meghatározóak, az élelmiszereknél, vegyi áruknál a teljes forgalom 47 százalékát szerezték meg az elmúlt esztendőben - derül ki a GfK friss tanulmányából. Az úgynevezett "B" márkákat is kedveljük: a kutatók ide sorolják a marketing/reklám-támogatás nélküli, kisebb gyártói márkákat.
Meglepő lépés az IKEA-tól: erre senki sem számított - KATTINTS!
A magyar háztartások továbbra is "A" márkás termékeket választanak leggyakrabban, 2013-ban átlagosan 136 alkalommal (2-3 naponta) vásároltunk ilyen gyártói termékeket. Kereskedelmi (saját) márkás termékeket ennél ritkábban, átlagosan 129 alkalommal, míg B márkás gyártói terméket 121 alkalommal szereztünk be a vizsgált időszak során.
Az sem meglepő, hogy a diszkontok (Lidl, Aldi, penny Market, stb.) a legerősebbek a sajátmárkás termékek forgalmazásában, többek között ennek is köszönhető látványosan gyors növekedésük. A statisztikák szerint a diszkontok bevételük közel kétharmadát (!) kereskedelmi márkás termékekkel érik el.

De mi az, amiből CSAKAZÉRTSEM vesszük a gazdaságosat?
A nagy gyártói márkák továbbra is őrzik pozíciójukat az általuk uralt kategóriákban (pl. sör, tea, pörkölt kávé), de számos olyan kategória is létezik, amelyben a saját márkák vannak túlsúlyban. Jellemzően ilyen FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) kategóriába tartoznak egyes tejtermékek, de az állateledelek és a fagyasztott termékek piacán is a saját márkák vannak előnyben.
TOP 10 termék, amiből NEM szeretjük a saját márkásat:
A Pénzcentrum.hu információi szerint több olyan termékkör is van, amelyekből a magyar vásárlók nem szívesen veszik a gazdaságosat, inkább többet fizetnek csak azért, hogy jól bevált márkák kerüljenek kosarunkba. Ezek például a
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- sör, alkoholos italok
- tea
- (pörkölt) kávé
- édességek, csokik, kekszek
- jégkrémek
- szénsavas üdítők
- tejföl
- margarin
- kozmetikumok, fogkrémek
- háztartási papíráruk, szalvéták, papírzsebkendők

Az áruházláncoknak érezhetően egyre fontosabb
Természetesen a saját márkás termékek népszerűségét az áruházláncok is érzékelik - és persze ők is generálják a növekedést -, egyre jobban rétegződnek a márkák, már a felsőbb árkategóriákban, a drágább termékek között is megjelennek. Az Auchan nemrég arról számolt be, hogy a vásárlók igényeinek megfelelően a lánc saját márkáinak fejlesztése is folytatódott. 2013-ban például bevezették az áruházlánc legújabb, Tájaink Ízei elnevezésű, hagyományos vidéki ízeket kínáló saját márkáját, melyből az év végére már 200-féle termék állt a vásárlók rendelkezésére. A Diszkont pont és a 2013-ban bevezetett Kimért termékek osztályokon 500-700, illetve 300-500 különböző termékből választhatnak a vásárlók igényük szerinti mennyiségben. 2013 év végén/2014 első heteiben kerültek a hazai áruházak polcaira a Qilive márkájú műszaki cikkek, melyeket nemzetközi szinten az elmúlt hónapokban vezetett be az áruházlánc.
Ez hihetetlen! Ennyien álltak sorba az olcsó fagyiért + fotók - KATTINTS!
A Tescónál jelentős mértékben kiszélesítették saját márkás termékválasztékukat tavaly, éves jelentésükben kiemelték konyhakész salátáikat és tejtermékeiket. Az elmúlt évben elégedettségi garanciát vezettek be valamennyi saját márkás termékükre.
A Spar üzleteiben 700-féle élelmiszer és vegyiáru, valamint több mint 900-féle non-food (nem élelmiszer) saját márka szerepel választékukban, szinte mindegyik árucsoportban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


