A szakértők óvatosságra intenek, de nem tartják szükségesnek a pánikot.
A pazarlás legtöbbször nem tudatosan történik. Megszokások, figyelmetlenség és időhiány áll a hátterében. Pedig a tudatos vásárlással mindenki nyer - néhány szimpla, gyors változtatással egyszerre spórolhatunk és védhetjük a környezetünket. A Green Friday kezdeményezés pont ezt szeretné elősegíteni, és praktikus tanácsokkal, mindennapi egyszerű praktikákkal tud utat mutatni a tudatosabb, élhetőbb mindennapokhoz.
De mi az a Green Friday?
A Green Friday kampány a Black Friday során gyakran előforduló túlfogyasztásra szeretne megoldást találni, elsődleges célja a megfontoltabb vásárlási szokások ösztönzése. Az elgondolás lényege, hogy a fenntarthatósággal és a környezettel kapcsolatos tudatosság nem kell, hogy nyomasztó legyen, hiszen egyszerű, a mindennapi életbe könnyen beilleszthető lépésekkel is elérhető.
A Green Friday kezdeményezés gyakorlati tanácsokkal, mindennapi egyszerű praktikákkal mutat utat a tudatosabb, élhetőbb mindennapokhoz.
A Mastercard a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, hogy a közelgő ünnepi vásárlási szezon előtt azért indítja el a Green Friday kampányt, hogy partnereivel együttműködve felhívja a figyelmet a környezettudatos vásárlásra. A kezdeményezéshez csatlakozott például a BKK és a Kifli.hu is.
Raiffeisen: a pénzügyi edukációt is erősítik
A program egyik banki partnere a Raiffeisen Bank is. Yalcinkaya Veronika, a pénzintézet marketing-igazgatója lapunknak elmondta, hogy azért is csatlakoztak a kezdeményezéshez, mert hisznek abban, hogy apró lépésekkel is sokat lehet tenni azért, hogy hosszú távon is fenntarthatóan működjön a gazdaság. Ilyen lépés lehet akár a digitális fizetési megoldások használata, vagy éppen az újrahasznosítható csomagolóanyagok igénybevétele egy-egy vásárlásnál.
„Számunkra fontos, hogy erősítsük azokat a kezdeményezéseket, amelyek a folyamatos pénzügyi edukációt, a tudatos vásárlást népszerűsítik, hiszen ezek lehetnek egy hosszabb távú, tudatos életprogram alapjai” - mondta Yalcinkaya Veronika.
A Mastercardtól megtudtuk azt is, hogy a kezdeményezéssel a Fény utcai piacon, a Czakó Piaczon valamint néhány résztvevő banknál is lehet találkozni. Ezeken a kitelepüléseken egy szakértő és egy influenszer is részt vesz, így hasznos tanácsokat kaphatnak a vásárlók a témában. Szakértői oldalon a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége és a GreenSense vesz részt az akcióban.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.