A Mol Plugee jelentős árcsökkentést vezetett be az elektromos autók töltésére: május 1-től július végéig 60 forinttal olcsóbban, 159 Ft/kWh áron kínálja az AC töltést...

Sokan vakarhatták a fejüket idén az ünnepekre, ugyanis nincs a boltok polcain olyan termék ami ne drágult volna meg. Legyen szó ruházatról, használati eszközökről, elektronikáról – a drágulás semmit sem kímélt. Nem csoda, ha sokan így inkább megvárnák a leárazásokat az ünnepek után, azonban lehet, hogy hiába várunk.
December 27-én, azaz kedden újra kinyitnak a bevásárlóközpontok. Általában sokan várják ezt az időszakot, hiszen hagyományosan ilyenkor lehet megcsípni a legütősebb akciókat. Az elmúlt években nem volt ritka, hogy akár 30-50-70 százalékkal is olcsóbban vehettünk meg egy-egy terméket, de szintén elterjedt volt ilyenkor az egyet fizet, kettőt kap akció; illetve az ún. "áfamentes" napok is, amikor egész termékcsoportok (például konyhagépek, fényképezők, mobiltelefonok) kerültek jóval kevesebbe. Az idei évben azonban hiába várjuk a mindenre kiterjedő gigaakciókat.
2022. novemberben a fogyasztói árak átlagosan 22,5%-kal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben a háztartási energia és az élelmiszerek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 1,8%-kal nőttek - közölte a KSH. 12 hónap alatt, 2021. novemberhez viszonyítva az élelmiszerek ára 43,8%-kal emelkedtek. Ilyen árak mellett nem meglepő, ha sokan szeretnének kivárni a vásárlással addig, amíg megérkeznek a nagy leárazások. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Pénzcentrumnak elmondta, ugyan a két ünnep között már elindulnak, majd januárban erősebben folytatódnak az leértékelések, a korábbi évekkel ellentétben azonban az igazi gigaakciók várhatóan elmaradnak.
Nem maradnak el, sőt volt, ahol már a karácsonyi bevásárlás derekán találkozhattunk leárazással, az ezüst és arany hétvége között. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a karácsonyi bevásárlás legerősebb időszaka ez a két hétvége közé esett, azonban így hogy a karácsony szombatra esett, ez csalóka volt. Általában a karácsony előtti utolsó két hét a legerősebb időszak
- fejtette ki Vámos György, aki azt mondta, hogy ennek ellenére már az ünnep előtt volt, ahol akciókat hirdettek. Mint mondta, ez azért lehetett így, mert az elmúlt hónapokban fékezett a kiskereskedelmi forgalom. Míg az előző félévhez képest volumenben általában százalékkal nőtt ez a forgalom, ami kiugrónak számít, idén a második félévben a drágulás nyomán visszaesést láthattunk a növekedés ütemében.
Október óta csökken az élelmiszerboltok forgalma, novemberben sem volt jobb a mérleg. A piacon a nyári hónapoktól kezdve visszaesést láthattunk, az iparcikkeknél is fékezett a növekedési ütem, és látni lehet, hogy egyes területeken visszaesés is van. Az egész kiskereskedelem lefékezett, a kereskedőknek hatalmas költségnövekedései vannak, így, ha volt rá forrásuk, már karácsony előtt igyekeztek akciókat hirdetni, hogy becsalogassák a vevőket
- tette hozzá az OKSZ főtitkára.
Mikor kezdődik a leárazás
Az OKSZ főtitkára elmondta, hogy az igazi leárazások a két ünnep között kezdődnek majd, hiszen a kereskedő az ünnepi időszakban szeretné, hogy széles legyen a választéka, az árak miatt válogató vevők pedig csak akkor mennek be az üzletbe, ha van választék. Így ami megmaradt, azt vagy a polcon tartja, vagy kiárusítja a kereskedő.
A karácsonyt követő napokban elkezdődik a kiárusítás, a szokásosnál nagyobb leárazások pedig januárban, februárban indulnak majd, de ez több dologtól is függ
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- emelte ki Vámos György. Kiemelte, hogy a kereskedő amikor leárazza a termékeit lemond a bevétel egy részéről, ami idén sokkal nehezebb, mint a korábbi években, hiszen hatalmas költségemelkedés zajlott le, drágult a beszerzés, a működés, ezért az akciós cikkelemek száma kisebb lehet, mint korábban.
Az akció mértéke is eszerint alakul. Valószínűleg az 50-60-70 százalék, és efeletti leárazásból kevesebb lesz, mint korábban, kevesebb cikkelemre hirdetnek majd nagy leárazást, és kisebb arányba tudnak majd bevonni a leárazásba termékeket, hiszen ez a kereskedőtől is ráfordítás
- mondta a főtitkár, és hozzátette, hogy ahol a kereskedő leáraz egy terméket, ott a bevételről is lemond. Két ok miatt hirdetnek leárazást, az egyik a készlet kisöprés, a másik a reklámértékű, ami karácsonykor jellemző.
A mostani gazdasági folyamatok, változások mellett lesznek leárazások, de szolidabban. Nem tudjuk előre megmondani, hogy mennyivel, de darabszámban, és mértékben a korábbiaknál kisebb hatósugarúak lesznek az idei ünnepek közötti, és utáni leárazások
- fejtette ki Vámos György. Az idei évben tehát aligha számíthatunk igazi készletkisöprő akciókra, a több mint 50 százalékos kedvezmények ritkábbak lesznek. A két ünnep közötti napokban jellemzően 5-10%-os diszkonttal kerülnek majd ki a termékek a boltok polcaira, januártól pedig találkozhatunk majd 15-20%-os kedvezményekkel is.
Fontos azonban kiemelni, hogy az akciókat várhatóan nem egységesen hirdetik majd meg, boltonként és termékkategóriánként is komoly eltérések lehetnek az árképzésben. Az elmúlt évek tapasztalata az volt, hogy ilyenkor leginkább a téli ruhákat, lakberendezési tárgyakat, és műszaki cikkeket éri meg vásárolni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


