Tizenegyedik magyarként lépett pályára a világ legerősebb bajnokságában, de ő az első, aki bajnok is tudott lenni.

Világszerte, így Magyarországon is egyre nagyobb hagyománya van a Valentin nap ünneplésének a szerelmesek körében. Egy tavalyi kutatás eredményei szerint a költések száma csaknem 400 százalékkal nőtt hazánkban, az elmúlt egy évtizedben.
Az angolszász országokban Valentine napján tartott Valentin nap a 20. század végétől terjedt el világszerte a szerelmesek ünnepeként, Magyarországon az 1990-es évektől kezdődően kezdett ismertté válni és népszerűsége a mai napig töretlen.
A Mastercard minden évben elkészíti az úgynevezett Love Index felmérést a világ több mint 50 országában közel 20 ezer résztvevővel annak érdekében, hogy pontosabb képet kaphassunk a Valentin nappal kapcsolatos hozzáállásról, trendekről és ajándékozási szokásokról. A közvélemény-kutatás eredményei szerint hazánkban több mint 381 százalékkal nőtt a Valentin napi költések száma, ami európai viszonylatban is kiemelkedően magas, az ezzel kapcsolatos kiadások ugyanis a kontinensen összességében „csak” 180 százalékkal nőttek ez idő alatt.
A felmérés rávilágított arra is, hogy a magyarok több mint fele fordít több energiát a szerelmesek ünnepének tervezésére és a többség a szokásosnál is kreatívabb próbál lenni. A hagyományos értelemben vett klasszikus ajándékok, így szív alakú csokoládétermékek és a virágok természetesen még mindig az élen járnak, de érdekesség, hogy a legtöbbet utazásra költik a szerelmesek, ékszerre pedig 350 millió forintnál is többet adtak ki 2020-ban.
Az elmúlt két esztendőben mindemellett új trendek is megfigyelhetők voltak, hiszen a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások megváltoztatták a párok preferenciáit. Az elviteles és otthon elkészíthető élelmiszercsomagok, a parkban tett séták, a házi készítésű ételek, a filmmaratonok és az otthoni spa-napok is a legnépszerűbb ajándékok közé kerültek – írta a 30felett.hu magazin. Bár az egyes európai országokban eltérő korlátozások vannak életben, a koronavírus-járvány feltehetően az idei évben is hatással lesz az ajándékozásra, és ismét népszerűek lehetnek a hagyományostól eltérő, alternatív ajándékok is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egyáltalán nem meglepő és szintén a koronavírus-járvány következménye, hogy tavaly már minden harmadik magyar online vásárolt ajándékot a kedvesének, hiszen a kényelmi faktor mellett ez a legbiztonságosabb opció a járvány ideje alatt. A felmérésben résztvevők válaszaiból az is kiderült, hogy bár a járvány megakadályozta az embereket abban, hogy fizikálisan találkozzanak szeretteikkel, a szerelem így is sokakra rátalált az elmúlt időszakban. Minden ötödik válaszadó online talált kapcsolatra a járvány első évében, és ugyanennyien Zoomon vagy más videós platformon randevúztak is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


