A Kifli.hu kínálatában mostantól elérhető a Landgold emutojás, darabonként 13 390 forintos áron.

Egy kísérlet során összevetették, hogy a román vagy a magyar Lidlben olcsóbb-e vásárolni. Kiderült, hogy a termékek döntő többsége Romániában olcsóbb, bár a 35-ből 10 termék is akadt, ami Magyarországon kerül kevesebbe, mint az ESL tejek, a 1,5-es UHT tej, csirke- és pulykamellfilé, az ásványvíz, a só, vagy a gouda sajt. A különbség nem is kevés: 10,6 százalék.
A romániai kosár értékét elsősorban a zöldségek Magyarországról nézve döbbenetesen alacsony ára húzza lefelé, míg ahogy fent említettük, a tejek és a húsok inkább ott drágábbak - írja a G7. Az viszont már más kérdés, hogy mekkora teher mindez egy magyar és egy romániai családnak. Az átlagos fizetések becsült értékéhez viszonyítva hiában került a bevásárlás Budapesten 14 328 forintba és Kolozsváron 12 800 forintba, ez a román havi bér 9,2 százalékát, Magyarországon viszont csak a 6,8 százalékát viszi el.
Az viszont hozzá tartozik a teljes képhez, hogy Romániában az élelmiszerekre 9 százalék áfa rakódik, míg Magyarországon 5, 18 vagy 27 százalék. A lap számításai szerint a romániai kosár áfatartalma 1080 forintnak megfelelő lej, a magyar kosár áfatartalma viszont 2394 forint. Tehát a magyar vásárlás áfatartalma ebben az esetben majdnem 2,5-szer annyi, mint a román. A másik oldalról nézve a vásárlás 11 720 forintnak megfelelő lej bevételt eredményez a Lidl romániai leányvállalatának, és 11 934 forintot a magyarnak. Bár ez a fogyasztói kosár nem reprezentatív és nem hivatalos, de eszerint
egy Lidl bolt ugyanakkora bevételhez jut Romániában, mint Magyarországon, a magyar vásárló mégis többet fizet a kasszánál.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Akár 80.000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén (x)
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40.000 forintján felül további 40.000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
-
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át (x)
Az Aranycipó Kft. vajas fonott kalácsa elnyerte a KMÉ-védjegyet, amely a kiváló minőség és a hagyományos péksütemények iránti elköteleződést tanúsítja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


