A BUX a múlt heti záráshoz képest 5902,28 pontos, 6,78 százalékos emelkedéssel 92 964,32 pontos történelmi csúcson állt meg a pénteki kereskedés végén.

Hatalmasat előzött tavaly a Lidl, a Tescót lekörözve átvette a vezetést az FMCG kereskedelmi láncok között a 2020-as forgalmi adatok alapján - derül ki a Trade Magazin friss adataiból. A német diszkontlánc volt a járványos időszak nagy nyertese, mintegy 20 százalékos forgalomnövekedést ért el, de a Spar is szépen növekedett és szintén be tudta előzni a Tescót, a második helyre jött fel a rangsorban.
2020-ban sem állt meg a Lidl előretörése a magyar piacon, tavaly a Tescót lekörözve az élre állt a német diszkontlánc a bruttó forgalom tekintetében az FMCG kereskedelmi rangsorban – derül ki a Trade Magazin becsléséből. A Tesco elvesztette a hosszú évek óta birtokolt vezető pozícióját, sőt, még a Spar is lekörözte, a harmadik helyre esett vissza - ugyn nem nagy különbséggel.
Kiderült, hogy a Lidl és a Spar forgalma meredeken növekedett tavaly, így tudták beelőzni a Tescót, ugyanis annak forgalma eközben stagnált. Hatalmas különbséggel vette át az első helyet a Lidl, a második helyezett Sparhoz képest közel 85 milliárd forinttal bonyolított tavaly nagyobb forgalmat bruttó értékben, a Spar pedig 1 milliárd forinttal körözte le a Tescót.
A boltok tavalyi forgalma így nézett ki, zárójelben a 2019-ben produkált érték, milliárd forintban:
- Lidl: 824 (685)
- Spar: 739 (680)
- Tesco: 738 (736)
- Coop: 654 (643)
- Reál: 428 (427)
- Auchan: 423 (395)
- Penny Market: 373 (327)
- Aldi: 357 (300)
- DM: 122 (112)
- Rossmann: 106 (96)

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


