A rezsi sosem olcsó dolog, ráadásul most már mosószerre is vagyonokat kell költeni. Pedig néhány apró, de hatékony trükkel meglepően sokat lehet fogni a kiadásokon.
A piaci nehézségek ellenére a boltok számának csökkenése nem ugrott meg 2020 első félévében a korábbiakhoz képest. Az értékesítőhelyek száma ugyan csökkent 1580 bolttal, de volt már ennél több is. Igaz, ezen belül iparcikkes boltból háromszor több zárt be, mint élelmiszeresből. Igaz, hogy a második félév még nem ért véget.
2020 első félévében 1580-nal csökkent a boltok száma. A korábbi években folyamatosan, évről-évre karcsúsodott a bolthálózat, de az első félévi boltszám csökkenésében például 2017-ben és 2018-ban is nagyobb mértékű volt a leépülés, igaz, 2019-ben viszont kisebb. Korábban arra lehetett számítani, hogy a koronavírus járvány okozta gazdasági bajok közepette a korábbi éveknél nagyobb számban kényszerülnek a boltosok végleg lehúzni a redőnyt, de végül nem így történt:
2010-től 2019-ig bezárólag az éves boltszám csökkenés átlaga 2.768 volt, aminek értéke persze hullámzott egyik évről a másikra. A boltszám csökkenésének irányzata azonban állandó volt, a boltos piac folyamatos bővülése mellett átalakult és az értékesítőhelyek számát tekintve kisebb lett a kiskereskedelmi hálózat az elmúlt években.
2020 első felében a boltos piac kikászálódott a gödörből, az átlagot tekintve persze, a nyári hónapokra elérte az előző évi szintet. A foglalkoztatás is megközelítette a korábbit, így megkapaszkodhattak a hagyományos boltok az áprilisi zuhanást követően. Eltérő ütemben, de csaknem minden áruterületen csökkent a boltok száma:
Az áprilisi boltzár nyomán a ruházati piac szenvedte el a legnagyobb piacvesztést, így nem véletlen, hogy a bezárt iparcikkes boltok közel fele ruházatis volt. De csökkent például a bútorboltok, játékboltok, könyvesboltok száma is. Turkálóból is kevesebb maradt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


