November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az internetezők 14 százaléka szokott az okostelefonjával fizetni, a fiataloknak azonban már a 20 százaléka teszi ugyanezt - derül ki egy kutatásából. Sokan azonban nem is tudnak róla, hogy így is vásárolhatnának, az érintettek 37 százaléka pedig tévesen úgy látja, hogy az NFC-s technológia nem biztonságos.
Az okostelefonos fizetés tömeges elterjedésére még várni kell, részben azért, mert sokan nem ismerik. Az érintettek mindössze 14 százaléka fizet rendszeresen az okostelefonjával, egész pontosan az abban elektronikusan lévő virtuális bankkártyával. A 18-29 évesek táborában azonban népszerűbb ez a fizetési mód, 20 százalékuk vásárol így - derül ki a K&H kutatásából, amely az NFC-s technológián alapuló mobilos fizetés megítélését és az online vásárlási szokásokat vizsgálta.
A fiatalok ötöde már lépett
A magyar felnőtt internetezők 65 százalékának ugyan van bankszámlája és okostelefonja, tehát a feltételek adottak, mégsem használják fizetésre. A NFC-s fizetést mellőzők közül a legtöbben - 37 százalékuk -nem tartja elég biztonságosnak ezt. Közel ugyanennyien vannak (31 százalék), akik nem is ismerik ezt a megoldást, 28 százalék pedig úgy vélekedett, hogy az NFC-s fizetés nem ad semmi pluszt a kártyás megoldáshoz képest. Mindössze 12 százalék mondta, hogy nem alkalmas NFC funkcióra a telefonja.
Ők a legtudatosabbak, legóvatosabbak
Kiderült az is, hogy az internetezők hogyan vásárolnak az online áruházakban, milyen biztonsági lépéseket tesznek meg, az eredményekből pedig elég vegyes kép rajzolódik ki.
Az internetezők 10 százaléka viszont az online vásárlásoknál csak akkor ad zöld jelzést arra, hogy az adott webáruház "elmentse" a bankkártyaadatokat, ha az fel tud mutatni hitelesített tanúsítványt. 14 százalék ezt csak azoknak a weboldalaknak engedi, amelyekben megbízik, míg 3 százalék minden további nélkül engedélyt ad erre. A megkérdezettek 20 százaléka pedig egyszerűen nem szokott online, bankkártyával vásárolni.
Biztonságban az online boltokban is
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"A felmérésben az NFC-s kártyás fizetésről például sokan mondták, hogy nem tartják biztonságosnak, pedig ez egy teljesen megbízható, masszív banki informatikai rendszerrel védett és működtetett fizetési megoldás" - mondta Patonai István, a K&H informatikai vezetője. "Az online vásárlásoknál mindenkinek érdemes meggyőződnie arról, hogy van-e az adott oldalnak hiteles tanúsítványa. Csak akkor szabad ott vásárolni, ha ez a bizonyítvány megvan. Az online vásárlásnak újabb lökést adott a koronavírus-járvány, ezért kiemelten fontos, hogy mindenki tisztában legyen az alapvető információbiztonsági kérdésekkel" - tette hozzá a szakember.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.