A kormány döntése értelmében április 26-án, szombaton nemzeti gyásznapot tartanak Magyarországon Ferenc pápa temetése alkalmából.
Tartja az első helyt a Tesco a hazai kiskereskedelmi láncok között a 2018-as bruttó forgalmi adatok alapján - becsülte a Trade magazin. A Spar egyelőre a harmadik, de nagyon megközelítette a második helyen álló Coopot, a Lidl pedig a CBA-t lenyomva feljött a negyedik helyre.Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, 769,0 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - írja a Trade magazin. A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap tájékoztatása szerint a második és a harmadik helyezett sem változott, a Coop 627,0 milliárd, a Spar 617,6 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el 2018-ban. A Spar nagyon megközelítette a Coopot, annak köszönhetően, hogy a saját boltjai mellett a franchise-rendszerét is elkezdte fejleszteni, ami a blokkk.com becslései szerint oda vezet, hogy jövőre a Spar lekörözheti a Coopot.
A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán a rangsorban 2018-ban a negyedik lett a Lidl, - helyet cserélve a CBA-val - 549 milliárd forintos forgalommal. A CBA az ötödik helyre került 527 milliárd forintos bruttó forgalommal (mint ismeretes, a Lidl több boltot átvett a CBA-tól a közelmúltban). A közlemény kiemeli: az adatok alapján a tavalyi év kimagaslóan jó volt az FMCG-kereskedők számára, és a toplistán minden lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest. Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője rámutatott arra, hogy a növekvő bérek jelentősen hozzájárultak az eredményekhez. Ugyanakkor a boltok száma erősen csökken, a munkaerőhiány és az egyre emelkedő munkabérek mellett sok kisbolt volt kénytelen feladni tevékenységét az elmúlt évben - tette hozzá.
A toplistán a Reál bruttó 416,1 milliárd forintos forgalmával ismét a hatodik helyen végzett. Az Auchan 390,1 milliárd forintos bevétellel maradt a hetedik, a Penny Market 292,2 milliárd forinttal a nyolcadik és az Aldi 256,0 milliárddal a kilencedik. A dm 103,4 milliárd forintos forgalmával megőrizte tizedik helyét, a Rossmann pedig 89,1 milliárddal ismét a tizenegyedik lett.
Íme a TOP10+1:
- Tesco
- Coop
- Spar
- Lidl
- CBA
- Reál
- Auchan
- Penny Market
- Aldi
- dm
- Rossmann

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


