November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Tartja az első helyt a Tesco a hazai kiskereskedelmi láncok között a 2018-as bruttó forgalmi adatok alapján - becsülte a Trade magazin. A Spar egyelőre a harmadik, de nagyon megközelítette a második helyen álló Coopot, a Lidl pedig a CBA-t lenyomva feljött a negyedik helyre.Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, 769,0 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - írja a Trade magazin. A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap tájékoztatása szerint a második és a harmadik helyezett sem változott, a Coop 627,0 milliárd, a Spar 617,6 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el 2018-ban. A Spar nagyon megközelítette a Coopot, annak köszönhetően, hogy a saját boltjai mellett a franchise-rendszerét is elkezdte fejleszteni, ami a blokkk.com becslései szerint oda vezet, hogy jövőre a Spar lekörözheti a Coopot.
A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán a rangsorban 2018-ban a negyedik lett a Lidl, - helyet cserélve a CBA-val - 549 milliárd forintos forgalommal. A CBA az ötödik helyre került 527 milliárd forintos bruttó forgalommal (mint ismeretes, a Lidl több boltot átvett a CBA-tól a közelmúltban). A közlemény kiemeli: az adatok alapján a tavalyi év kimagaslóan jó volt az FMCG-kereskedők számára, és a toplistán minden lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest. Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője rámutatott arra, hogy a növekvő bérek jelentősen hozzájárultak az eredményekhez. Ugyanakkor a boltok száma erősen csökken, a munkaerőhiány és az egyre emelkedő munkabérek mellett sok kisbolt volt kénytelen feladni tevékenységét az elmúlt évben - tette hozzá.
A toplistán a Reál bruttó 416,1 milliárd forintos forgalmával ismét a hatodik helyen végzett. Az Auchan 390,1 milliárd forintos bevétellel maradt a hetedik, a Penny Market 292,2 milliárd forinttal a nyolcadik és az Aldi 256,0 milliárddal a kilencedik. A dm 103,4 milliárd forintos forgalmával megőrizte tizedik helyét, a Rossmann pedig 89,1 milliárddal ismét a tizenegyedik lett.
Íme a TOP10+1:
- Tesco
- Coop
- Spar
- Lidl
- CBA
- Reál
- Auchan
- Penny Market
- Aldi
- dm
- Rossmann
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.