Az IKEA új akcióval csábítja a családos vásárlókat: 10 forintért vásárolhatnak gyerekmenüt.
Bár az emberek többsége számára nem ismeretlenek a pénzügyi kiberfenyegetések, mégis 32 százalékukkal fordult már elő, hogy pénzügyi hitelesítő adataik rossz kezekbe kerültek. Jó részük soha nem látta viszont a pénzét.
A féktelen vásárlások időszaka már a novemberi Black Friday-nek köszönhetően megkezdődött. Ezt gyorsan követi a karácsonyi és az újévi ajándékozás, majd a januári kiárusítások. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a fogyasztók banki hitelesítő adatait vagy online vásárlói fiókjait támadó kiberbűnözők számára pont ez az ünnepi időszak jelentheti a főnyereményt.
Ahogy az a Kaspersky Lab "Az ünnepi hangulattól a jelszópánikig: online pénzkezelés karácsonykor" című jelentéséből kiderül, az online vásárlás olyannyira a legnépszerűbb internetes tevékenységek egyike, hogy a rangsorban csak az e-mailezés előzi meg. És bár az emberek többsége (93 százalék) számára nem ismeretlenek a pénzügyi kiberfenyegetések, mégis 32 százalékukkal fordult már elő, hogy pénzügyi hitelesítő adataik rossz kezekbe kerültek.
Bár az online vásárlás kínálta kényelem nagyon csábító lehet, néhányan még mindig aggódnak az online fizetéseik védettsége miatt. Sajnos az aggodalmaik igencsak megalapozottak. A felmérés feltárta, hogy abból a 32 százalékból, akinek adatait feltörték, egynegyedük (26 százalék) soha nem látta viszont a pénzét. Az emberek pénzügyeit potenciálisan veszélyeztető tényezők közé tartozik például az, hogy a fizetési hitelesítő adatokat nehéz ellenőrzés alatt tartani azt követően, hogy különféle e-kereskedelmi platformokon használták őket, valamint az, hogy sokéle fizetési mód áll rendelkezésre.
Az online vásárlás olyan, mintha egy nagy bevásárlóközpontban lennénk, ahol több tucat különféle e-kereskedelmi platformról vásárolhatunk árucikkeket. Nem meglepő tehát, hogy a vásárlók számára gondot jelent az összes online fizetési adatuk ellenőrzés alatt tartása. Az emberek több mint a fele (54 százalék) amiatt aggódik a legjobban, hogy a kiberbűnözők hozzáférnek a pénzügyi hitelesítő adataikhoz. Ugyanakkor a válaszadók harmada (36 százalék) elfelejtette, vagy nem is próbálta megjegyezni, hogy mely weboldalakon és alkalmazásokban adta meg a pénzügyi adatait.
A fogyasztók arra törekszenek, hogy a fizetési hitelesítő adataik könnyen megtalálhatók és megjegyezhetők legyenek, sőt, a válaszadók közül minden ötödik (20 százalék) előszeretettel tárolja őket valamilyen eszközön. Így az online vásárláskor egyszerűbb és kényelmesebb a hitelesítő adatokat megadni, és az elfelejtésük miatt sem kell aggódni. Azonban, ha az eszköz elvész vagy ellopják, a felhasználó nem csak a személyes adatainak az elvesztését kockáztatja, hanem pénzének elvesztését is, mivel az illetéktelen személyek a bankszámlájukhoz is hozzáférhetnek, ha megtalálták az ehhez szükséges hitelesítő adatokat az okostelefonon tárolt jegyzetek között.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Megőrülünk az új technológiáért
A digitális fizetési módok széles köre teljes szabadságot ad a vásárlóknak a kedvenc áru- vagy szolgáltatás-vásárlási módjuk kiválasztásához. A legkedveltebb fizetési módot még mindig a bank- és a hitelkártyák, a bankszámláról történő közvetlen átutalások, valamint az e-pénztárcák, például a PayPal jelentik. De ezek mellett más fizetési módoknak is egyre inkább növekszik a népszerűsége. A gyakori vásárlásokkal az emberek hűségprogramok keretében pontokat gyűjthetnek, amelyeket további vásárlásokhoz használhatnak fel, ha ismét felkeresik az adott kereskedőt. Ráadásul az okostelefonoknak és az okosóráknak köszönhetően a fogyasztóknak már pénztárcát, készpénzt vagy akár plasztikkártyákat sem kell maguknál hordaniuk. Ez hozzájárult az érintés nélküli fizetési módok, például a PayPass vagy az Apple Pay növekvő népszerűségéhez, olyannyira, hogy ma már a vásárlók egyharmada (31 százalék) rendszeresen használja ezeket.
- véli Marina Titova, a Kaspersky Lab fogyasztói termékmarketingért felelős vezetője.
Az online vásárlás biztonságosabbá tétele érdekében a Kaspersky Lab egy olyan kiberbiztonsági megoldás használatát ajánlja, amely védelmet nyújt az online tranzakcióknál, és gondoskodik a vásárlói fiókok biztonságosságáról.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.