Az alapélelmiszereken belül például a tojás ára közel 30 százalékkal, a búzafinomliszté 20 százalék feletti mértékben csökkent.
Nem is gondolnánk, de csupán 10 nagy cég uralja a boltokat. Szinte bármilyen ételt vagy italt vásárolunk, azzal valamelyik nagyobb cég jár jól. Mutatjuk, a legnagyobb neveket, és azt is, milyen márkák kapcsolódnak hozzájuk.
A legnagyobb nevek közé tartozik többek között a Nestlé, PepsiCo, Coca-Cola, az Unilever és a Danone. Talán azt sokan tudják, hogy a Coca-Cola alá tartozik a Fanta, a Sprite és a Nestea is. De ki gondolta volna például, hogy az Unileverhez tartoznak a Knorr levesek, a Lipton teák vagy éppen a Magnum fagyik is?

Az Oxfam infografikáján jól látszik, hogy a Danon cég gazdagodik akkor is, ha éppen Activia joghurtot veszünk, vagy Evian vizet iszunk. A PespiCo pedig akkor jár jól, ha Lay’s chipset eszünk, esetleg Pepsit, vagy épp 7up-ot iszunk.
Vajon mekkora bevétele van ezeknek a cégeknek?
- 10. Kellogg's
Bevétele 2015-ben: 13,5 milliárd dollár

- 9. Associated British Foods
Bevétele 2015-ben: 16,6 milliárd dollár
- 8. General Mills
Bevétele 2015-ben: 17,6 milliárd dollár

- 7. Danone
Bevétele 2015-ben: 24,9 milliárd dollár
- 6. Mondelez
Bevétele 2015-ben: 29,6 millió dollár

- 5. Mars
Bevétele 2015-ben: 33 milliárd dollár
- 4. Coca-Cola
Bevétele 2015-ben: 44,3 milliárd dollár
- 3. Unilever
Bevétele 2015-ben: 59,1 milliárd dollár
- 2. PepsiCo
Bevétele 2015-ben: 63 milliárd dollár

- 1. Nestlé
Bevétele 2015-ben: 83 milliárd dollár

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


