Az időjárás idén sem könnyítette meg a hazai haltermelő gazdaságok dolgát, az aszály okozta nehézségek ellenére azonban idén is bőven jut majd kiváló minőségű magyar...
Hihetetlen módszerekkel veszik rá a boltok a vásárlókat, hogy még többet költsenek náluk. Bár egyszerű pszichológia az egész, tökéletesen működik, hatalmas pluszbevételt hozva az áruházaknak. Az sem véletlen például, hogy az áruházak többsége olyan, mint egy labirintus.
Szinte mindenkivel előfordult már, hogy csak egy-két dolgot szeretett volna vásárolni, aztán mire a kasszához ért, már tele volt a kosár felesleges dolgokkal. Ez nem véletlen, csupán azt mutatja, hogy a szupermarketek és bevásárlóközpontok által alkalmazott trükkök a legtöbb vásárlónál tökéletesen működnek. A Pénzcentrum korábban már összegyűjtötte, milyen módszerekkel befolyásolják a boltok a vásárlókat, most ezek közül veszünk egyet részletesebben is górcső alá. Az elrendezésben rejlik a hatalmas bevétel
A termékelrendezés az egyik legalapvetőbb, és legbiztosabb módszer, ami miatt garantáltan még többet vásárolnak a fogyasztók, óriási bevételt generálva a boltoknak. Bár az alábbi videó az amerikai és angol szupermarketek termékelrendezési trükkjeit írja le, hazánkban is hasonló módszerekkel érik el, hogy a fogyasztók még többet költsenek.
Mi a titok?
A boltok az egész világon pszichológián alapuló technikákkal trükköznek, de országonként lehetnek eltérések abban, hogy milyen módszereket, és hogyan alkalmaznak.
Az Egyesült Államokban például a vásárlók az óramutató járásával ellentétesen mennek végig az áruházon, míg az Egyesült Királyságban az óramutató járásával megegyező irányban. A kutatók úgy vélik, hogy ennek köze lehet az egyes országok vezetési szokásaihoz, hiszen a britek például a bal oldalon vezetnek, míg a kormány a jobb oldalon van az autókban.
Emiatt Angliában a szupermarketeknél a bejárat a bal, a pénztárak a jobb oldalon vannak, míg az USA-ban ez fordítva van, a bejárat a jobb oldalon van, míg a pénztárak a bal oldalon találhatóak. Ha a kutatók fejtegetéséből indulunk ki, valószínűleg az itthoni áruházláncoknál is a tengerentúli módszert alkalmazzák a szupermarketek.
Vajon miért van olyan messze a tej és a tojás?
A szupermarketek amellett, hogy időről-időre átrendezik a polcokat, gondosan ügyelnek arra is, hogy a népszerű alapélelmiszerek (mint például a tej, a hús, vagy a tojás) messze legyenek egymástól elhelyezve. Ennek csupán az az oka, hogy ha nem tudjuk, mit hol keressünk, többet járkálunk a boltban, több időt töltünk el, és nagy valószínűséggel többet is vásárolunk.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Rafinált polcrendezés
A drágább termékek szemmagasságban való elhelyezése, és a polcrendezés is hatalmas szerepet játszik az üzletpolitikában. Nem véletlen, hogy
Azokat a márkásabb és drágább termékeket, amiket leginkább szeretnének eladni az üzletek, szemmagasságba helyezik el a polcokon, így elsőnek azon akad meg a fogyasztók szeme. Érdemes az alsóbb polcokat is szemügyre venni, ugyanis az olcsóbb, de minőségében hasonló termékek ott vannak "elrejtve".
A gyerekekre is gondoltak természetesen, az édességek és játékok polcainál okkal kerülnek lejjebb a drágább termékek. Az egészségesebb árucikkeket a polcok tetejére "száműzik", ugyanis aki ezeket keresi, általában tudatosabb fogyasztó, és tisztában van azzal, milyen terméket keres.
Végül pedig azokat az árucikkeket, amiket a boltok kiárusítanak, vagy nagyobb arányban szeretnének eladni, a sorok legszélére teszik, a legtöbben ugyanis erre mennek a vásárlás során.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.