3 °C Budapest

Meglepő ötlettel állt elő a KIKA, H&M, Zara: vajon bejön a vásárlóknak?

2014. december 16. 06:04

Hatalmas népszerűségnek örvend a lakberendezés, az otthonok szezonális csinosítása. Ráadásul a legfrissebb trendek szerint a város peremén található lakberendezési áruházak helyett egyre többen választják valamelyik központi részen fekvő egységet. Budapesten például idén ősszel nyitott a KIKA Deco, a H&M Home és a Zara Home is.

Magyarországon is hihetetlen népszerűségnek örvend a lakberendezés; a fogyasztók jelentős része költ folyamatosan otthona csinosítására. Vásárlási szokásokra vonatkozó felmérések szerint bár az "utazás, szabadidő" kategóriára költenének legtöbbet az emberek Magyarországon; összességében azonban a lakással kapcsolatos tételek állnak a figyelem középpontjában. A tervezett kiadások között a "lakásfelújítási munkák", illetve a "háztartási gép" kategóriák állnak a lista második és harmadik helyén, ezeket követik a lakberendezési tervek; rengetegen fordítanák új bútorokra és dekorációs termékekre pénzüket. Ráadásul úgy tűnik, az emberek évről évre többet költenek ezekben a kategóriákban.

Az életkörülmények javításával kapcsolatos igények növekedésére természetesen a nemzetközi és a hazai piac is régóta kiemelt figyelmet fordít. Folyamatosan nyílnak a különböző lakberendezési és dizájnboltok, és a nagy hálózatok is megfontolt, de állandó terjeszkedésben gondolkodnak. Jó példa erre, hogy az IKEA például nemrég jelentette be: a soroksári bevásárló-, és kereskedelmi központnál épülhet fel a 3. magyar IKEA-áruház. Érdekesség, hogy ezen a területen már régóta van a KIKA-nak is egy nagyobb áruháza, tehát kereskedelmi szempontból kiemelt területről beszélhetünk.

Bár a városszéli, nagyobb lakberendezési áruházak létjogosultságát nem lehet elvitatni; a fogyasztói igények növekedése/változása egy sokkal jelentősebb változást is hozott az elmúlt években. Az ismertebb nemzetközi áruházláncok ugyanis sorra nyitják Európa szerte, és idehaza is a kisebb, otthondíszítésre szakosodott üzleteiket. Ráadásul ennek a folyamatnak Budapest esetében újabb lökést adhat a kormány legújabb terve, amely szerint fizetőssé tennék az eddig díjmentesen használható M0-s körgyűrű bizonyos, illetve az autópályák fővárosi bevezető szakaszait. A város peremén található lakberendezési áruházak helyett ugyanis sokan választhatják valamelyik központi részen fekvő egységet.

A városlakókra hangolva: KIKA, Zara, H&M

Az elmúlt időszakban több hasonló üzlet jelent meg a budapesti városszövet központi részén, amely jól mutatja a hatalmas érdeklődést lakberendezés iránt. A nemzetközi cégek közül elsők között jelent meg Budapesten a H&M Home, amely a Westendben, majd idén szeptemberben az Arénában tette elérhetővé dekorációs termékeit. November közepén pedig a spanyol Inditex csoporthoz tartozó áruházlánc dekorációs egysége, a Zara Home kétszintes üzlete nyílt meg a Deák Ferenc utcában (Fashion Street). A kifejezetten lakberendezésre szakosodott áruházláncok közül elsőként pedig a KIKA döntött úgy, meghódítja a belvárosi közönséget is. Idén ősszel nyitottak boltot KIKA Deco néven a főváros szívében, a Nyugati téren.

Ezek az üzletek elérik azokat a járókelőket is a belvárosban, akik nem direkt vásárlási céllal utaznak egy lakberendezési áruház, jellemzően városszéli egységéhez. A belvárosi boltok, a gyakran változó áruprezentációval a kirakatokban el tudják érni a "mindig valami új" érzését, ami becsalogatja a sétálókat, nézelődőket - különösen tekintettel az olyan kiemelt időszakokban, mint a karácsony. A lakberendezési áruház sokak számára a bútort jelenti - bútort pedig ritkábban vásárolunk - főként mi magyarok. Ha viszont dekorációról van szó, az más - itt a bútor marad, csak a körítés változik és erre egyre nagyobb az igény

- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére egy az iparágat jól ismerő szakértő.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A szakértő kiemelte, ma már - ugyanúgy, ahogy az öltözködésben - a lakás "öltöztetését" is trendek "diktálják". Ebben a témakörben is folyamatos impulzusok érik az érdeklődőket magazinokban, blogokon, online közösségi oldalakon keresztül. Egy-egy új kiegészítő megvásárlása, új színek használata sokak otthonát frissebbé, modernebbé varázsolja és közelíteni tud az éppen aktuális lakberendezési trendek felé, miközben az alap bútorokon nem változtatott.

Ráadásul a szezonális felfutás is kifejezetten a kisebb, célzottabb termékkörrel működő boltok felé terelheti a vásárlóközönséget. Iparági értesüléseink szerint mind a H&M, a Zara, és a KIKA Deco forgalmán is nagyott dobott az ünnepi vásárlási láz; ez többnyire a késő délutáni órákban, valamint szombaton a legerősebb. A frissen nyílt áruházaknak tehát nagyon jó ez az időszak arra, hogy megalapozzák az üzlet ismertségét.

Az idei karácsony TOP5 slágerterméke a lakberendezési, és dekorációs áruházakban decemberben

  • 1. Lakástextíliák
  • 2. Poharak
  • 3. Lakásdíszek
  • 4. Karácsonyi díszek, kiegészítők
  • 5. Háztartási eszközök

Nagy kérdés természetesen, az ajándéknak és természetesen díszítésre szánt termékek megnövekedett kereslete után, tartósan is fenn tudják-e tartani az érdeklődést az új piaci szereplők. A nemzetközi trendek azonban azt mutatják, hogy az otthonokra fordított büdzsé (hozzávetőlegesen) állandó, egyre gyakoribb, hogy a családok évszaknak megfelelően "öltöztetik" fel otthonaikat. Erre a trendre rárepülve pedig következő időszakban további hasonló, dekorációra szakosodott üzletláncok is megjelenhetnek a nagyvárosok központi részein (Budapesten ezt a folyamatot némileg visszavetheti a nemrég meghosszabbított plázastop intézménye).

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 24. vasárnap
Emma
47. hét
November 24.
Nemzetközi Aura nap
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?