Az elmúlt két évben jelentősen nőtt az alkalmi borfogyasztók aránya a 18-40 éves korosztály körében.
Újabb konfliktust hozhatnak az irodákba az újabb online áruházak. Kinek mennyit kell bevállalnia a házhoz szállítási díjból? A rendelt mennyiség döntsön vagy mindenki fizessen ugyanannyit? A legigazságosabb és pénzügyileg is legindokoltabb megoldást kerestük, az iroda békéje érdekében. Nem könnyű kérdés.
Az irodai dolgozók egyik legfőbb problémája, hogy minél olcsóbban és kényelmesebben szerezzék be ásványkészletüket. A Tesco és a CBA is csatlakozott a G'Roby és több más kisebb online bolthoz, így már több helyről is házhoz vagy munkahelyre lehet szállítani a boltok kínálatát. Akár egy társasházban is összefoghatnak a családok, de az irodában jellemzőbb probléma lehet, hogy ezek a szolgáltatások csak egy magasabb összeghatár felett ingyenesek. Ki mennyit fizessen tehát a futárnak?
Két megoldás lehetséges, de egyik sem jó
Ha mindenki ugyanannyit fizet a házhoz szállítási díjból, akkor nem éri meg keveset rendelni. Az irodában kimaradnak azok, akik csak egy-két ásványvizet vagy mást szeretnének hozatni, hiszen viszonylag nagy tétel jut rájuk az áru értékéhez képest. Persze az irodai Döbrögi mindenképp hangoztatni fogja, hogy ez a legjobb megoldás, hiszen "ha rendelünk, akkor minimum a két karton" - állítja.
Vajon tényleg jobban jár a csapat, ha kizárják azokat, akik csak kevesebbet rendelnének? Ha minél többfelé szeretnénk osztani a szállítási díjat, akkor az áruk értékének arányában is osztozkodhatunk. Ekkor viszont sokan úgy érzik, hogy a fél iroda rajtuk potyázik, míg ők kifizetik szinte a teljes szállítási díjat.
Vegyük komolyan a kérdést
Komoly társadalmi probléma húzódik a házhoz szállítás mögött, nagyban sokszor döntünk hasonló problémákban, vagy döntenek helyettünk. Például az olyan közszolgáltatásokért, mint a kórház, óvoda, iskola stb. többet fizetnek a gazdagok, pedig néha még kevesebb szolgáltatást vesznek igénybe, kevésbé lesznek beteget, hiszen egészségesebben táplálkoznak, de a magánrendeléseket is szívesebben látogatják. Az utak építésére is több pénz folyik be azoktól, akik több benzint tankolnak és még sorolhatnánk a példákat. Az államnak épp az a feladata, hogy ilyen helyzetekben igazságot tegyen és megtalálja az optimális megoldást.
És az optimális megoldás az irodai példánkban nem más, minthogy minél többen jussanak ásványvízhez és a házhoz szállítás átlagos költsége a lehető legkisebb legyen. Ezt úgy lehet elérni, ha az áru értékének megfelelően osztjuk el a költségeket, és akár néhány forintos ráfizetéssel egy csokit is lehet hozatni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Csak nehogy megsértődjön Döbrögi
Az se biztos, hogy szívesen kifizeti a teljes házhoz szállítási díjat, aki a legnagyobb összegben rendel. Érdemes lehet egy minimumösszeget megadni, amivel kötelező hozzájárulni a kiszállítás. Ennek egyszerűen az a logikája, nem sokkal kevesebb fáradságba lemenni két ásványvízért, mint háromért. Hiszen a járkálás a leginkább fárasztó, nem a plusz egy üveg víz. Lehetséges, hogy a nagyobb értékben rendelők inkább maguk mennek el bevásárolni, ha túl nagy a rájuk eső teher, hiszen a fizetési hajlandóságuk nem pontosan az áru értékével vagy súlyával arányos. Tehát a "potyázóknak" is érdemes többet fizetni a házhoz szállításért, mint a rendelés értéke, hiszen nem akarják, hogy a nagyok kiszálljanak a csapatból és a végén senki se rendeljen.
Mit tegyünk?
Megállapíthatunk egy minimumösszeget, amit mindenképp állni kell egy szállítás esetén. Ennek mértékét viszont főnök legyen a talpán, aki jól meg tudja állapítani, hogy minél többen rendeljenek...Ti hogy csináljátok?

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


