11 °C Budapest

Tesco: indul a netes vásárlás Magyarországon

2013. január 18. 10:23

Megindult az előregisztráció a Tesco magyarországi internetes áruházába - értesült a Pénzcentrum.hu. Ez azt jelenti, hogy belátható közelségbe került a Tesco Online Bevásárlás nevű szolgáltatás elindulása. Több üzletlánc bejelentette, hogy idén indítja el online boltját, ez pedig a netes vásárlás elterjedését, és az árak csökkenését hozhatja magával.

"Vásároljon kényelmesen otthonról!

Hamarosan indul legújabb szolgáltatásunk, a Tesco Online Bevásárlás. Vásároljon velünk online és a kiválasztott termékeket házhoz szállítjuk az Ön számára legmegfelelőbb időpontban.

Legyen az elsők között, akik kipróbálják az online bevásárlást! Ehhez nem kell mást tennie, mint regisztrálni a honlapunkon és azonnal értesítjük, amint a szolgáltatás elérhető lesz az Ön lakhelyén."

Fotó: tesco.hu


A fenti felhívással indította el (megújult) honlapján a webshop-előregisztrációt a Tesco Magyarország. Ez pedig azt jelenti, hogy belátható közelségbe került a régóta várt Tesco Online Bevásárlás névre keresztelt internetes áruház indulása.

A Tesco webshopjának indulása régóta esedékes hazánkban, különösen annak fényében, hogy Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában is elindult már az áruházlánc online vásárlási felülete, és házhozszállítási szolgáltatása.

Korábbi prognózisok szerint a Tesco online piacra lépése alapjaiban formálhatja át a magyar vásárlási szokásokat, de mindenképp egy új időszak kezdetét jelenti - leginkább azért, mert a versenytársakat is az internetes piacnyitásra kényszerítheti.

A Pénzcentrum.hu-t az áruházlánc szeptember végén úgy tájékoztatta, hogy Magyarországon a Tesco eddig a különböző áruházformátumok létrehozására törekedett, a vállalat a többcsatornás értékesítésre a jövő évben kíván hangsúlyt helyezni. Ugyanakkor online kereskedelmi szolgáltatásának bevezetését nem hátráltatja külső környezeti/piaci tényező, ez mindössze üzletpolitikai kérdés.

A Tesco célja, hogy az internetes kereskedelemben is pozíciókat építsen ki, az online élelmiszer-értékesítésben az áruházlánc komoly lehetőséget lát - nyilatkozza októberben az InfoRádió Aréna című műsorában Gerry Gray, a vállalat magyarországi vezérigazgatója, aki arról is beszélt, hogy Magyarországon a lakosság jelentős része előtt az internet-hozzáférés lehetősége adott, de csak nagyon kevesen vásárolnak a weben élelmiszert. A jövőben ez új terület lehet.

Fotó: tesco.hu


Letarolhatja a piacot

A kiszállítás díja a lengyeleknél kimondottan alacsony: 2,98 zlotytól (210 forint) 9,9 zlotyig (700 forint) terjed, a cseheknél 69 koronától (780 forint indul). Egy, a Pénzcentrum.hu által megkérdezett piaci elemző szerint ha Magyarországon alacsony díjakkal működik majd az áruházlánc online vásárlási üzletága, az eleinte rengeteg új vevőt - köztük olyanokat, akik még soha nem vásároltak az interneten - fog vonzani. Ha pedig hosszú távon fenntartják az alacsony szállítási díjakat, az több évre online piacvezetővé teheti a Tescót Magyarországon, elsősorban az élelmiszer-és vegyiáru területén, de a műszakicikk-kereskedelemben is.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Úgy tudjuk, a Tesco mellett más üzletláncok is készülnek a magyar online piacra. Foglalkozik az online kereskedelem gondolatával az Auchan is - mondta el korábban  lapunknak Gillemot Katalin, a hipermarketlánc kommunikációs igazgatója, aki szerint konkrét tervek még nincsenek, jelenleg több lehetőséget is vizsgálnak. A kommunikációs igazgató szerint mintául szolgálhatnak a más országokban (Franciaország, Oroszország) működő Auchan Drive áruházak.

Miért utoljára a régióban?

Kicsi a piac, gyenge a vásárlóerő, nálunk nem alakult még ki az a réteg, aki az interneten keresztül intézné nagybevásárlásait - sorolta a lemaradás okait korábban a Pénzcentrum.hu-nak a Nagy Sándor, a Magyarország vezető online élelmiszerkereskedelmi üzletláncának számító G'Roby ügyvezetője. A szakember szerint a nagy láncok akkor indítják majd el online üzletágukat, amikor biztosak lesznek abban, hogy az megéri nekik. Márpedig egy ilyen szolgáltatás nem kis költséggel jár, hiszen meg kell teremteni a kiszolgálás, a logisztika, a kiszállítás és az ügyfélszolgálat egységét.

Már önmagában a szállítás megszervezése is hatalmas befektetés, hiszen - ha az egész országot le akarják fedni- száznál is több teherautóra van szükség, ezeknek egy része pedig speciális hűtőkocsinak kell, hogy legyen, a magyar logisztikai és futárcégek túlnyomó többsége viszont nincs egy ilyen projektre felkészülve. Ráadásul olyan "apróságokra" is érdemes figyelni, hogy a szállító pontosan érkezik-e, megfelelően kommunikál-e a megrendelővel, vagy hogy a csomag ne legyen összetörve, megfelelő legyen a hőmérséklete (hűtött, mirelit termék esetén).

Fontos év lehet az idei

A jelek szerint 2013 komoly trendfordulót hozhat a magyar vásárlási szokásokban, legalábbis hosszú távon meghatározó folyamatok indulhatnak el. Több üzletlánc bejelentette ugyanis, hogy idén indítja el online boltját, ez pedig a netes vásárlás elterjedését, és az árak csökkenését hozhatja magával.

Néhány hónapja a műszaki piac egyik legnagyobb szereplője, a Media Markt úgy nyilatkozott, hogy 2013-ban indítja online üzletágát Magyarországon. A hírek szerint idén megkezdi magyarországi működését a világ egyik legnagyobb elektronikus kereskedelemmel foglalkozó áruháza, az Amazon.com is.

Piaci pletykák szerint ugyanakkor több nagy webshop (leginkább Nyugat-Európából, Nagy-Britanniából) is elérkezettnek látja az időt arra, hogy régiónkban is megnyissa leányvállalatait. Ez több jelentős szereplő piacra lépését jelentheti, például a ruházati, vagy a lakberendezési szegmensben.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 7. szerda
Gizella
19. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 7. 21:10