Elkezdődtek a nyár eleji leértékelések a nagyobb bevásárlóközpontokban. Az iskolai időszak vége és az elmúlt napok kánikulai időjárása együttesen azt eredményezik, hogy többen vannak a plázákban, a komolyabb árengedményekre azonban várni kell még néhány hetet. A nyári vásár legnagyobb részét a ruházati cikkek teszik ki - igaz, más termékekre, kerti, sport-, vagy éppen barkácsárukra is irányul.
Jól láthatóan elindultak a nyári leárazások a bevásárlóközpontokban: a ruházati üzletek majd' mindegyikében találkozhatunk 20-30 százalékos kedvezményekkel. Több budapesti bolt pénztárainál már most hosszú sorok alakulnak ki, különösen a késő délutáni csúcsidőszakban, a rutinosabb vásárlók azonban inkább még a nagyobb kedvezményekre várnak. A komolyabb leértékelési hullám 2-3 hét múlva jöhet: ekkorra már várhatóan alig lesz olyan bolt, ahol ne lenne 30-50 százalékos árengedmény. Az akciók egészen augusztus közepéig-végéig kitarthatnak, így a családok az iskolai szezonra is jelentős kedvezményekkel tudnak majd vásárolni.
A szezonális leértékelés már nem elég
A nyár eleji akciók indításának egyik oka, hogy a tanítási szünet kezdetével a fiatal vásárlóközönség jelentős részének több ideje lesz a plázákban és a bevásárlóutcákban bóklászni, az ő becsalogatásuk a boltba több üzletlánc számára stratégiai fontosságú. Az szezonális leértékelések indításának másik indoka a tavasz kollekciók "kiszórása": a termékek így - jó esetben- nem maradnak a kereskedők nyakán, nem foglalják a polcokat az őszi szezon újabb termékei elől, ráadásul a termékek tárolásával járó komoly költségeket is meg lehet így spórolni. Ugyanakkor a betérő vásárlók ilyenkor szívesebben válogatnak a teljes áron kínált, friss kollekciókból is.
Az idei évben ugyanakkor kissé átalakult leértékelések szisztémája, a kampányszerű akciózás helyett inkább egyfajta csöpögtetés-rendszer érvényesül - értesült a Pénzcentrum.hu piaci forrásokból. Az elmúlt hónapokban ugyanis a bevásárlóközpontok üzletei arra kényszerültek, hogy hónapról-hónapra újabb akciókkal (például kettőt fizet, hármat kap) csábítsák be a vevőket, akik közül sokan szinte biztosan be sem mentek volna az adott üzletbe akkor, ha nem látják a kirakatban a kedvezményes vásárlási lehetőséget.
A plázák üzemeltetői is gyakrabban hirdettek olyan kedvezményes vásárlási lehetőségeket, amelyekben a legtöbb bolt részt vett. Sok helyen találkozhattunk kuponos kedvezményekkel, vagy olyan alkalmakkal, amikor az üzletek egy adott napon meghatározott mértékű kedvezményt adtak a számla végösszegéből.
Mit érdemes ilyenkor venni?
Korábbi tapasztalatok alapján a legnagyobb akciókat az alsóneműket forgalmazó üzletekben láthatjuk majd: komoly kedvezménnyel is vásárolhatunk minőségi alsóneműket, zoknikat, fürdőruhákat. Egyértelműen érdemes most vásárolni nyaralási kellékeket: a rövidnadrág, a szoknya, a fürdőruha mellett a strandpapucsok is hétről-hétre olcsóbbak lesznek, még a legdrágább márkákat is nagy kedvezménnyel vehetjük meg. A szezonális termékek közül a (márkás) napszemüvegeknél is szép számmal találhatunk olcsó darabokat - igaz, a nevesebb gyártók termékei így is 10-15 ezer forintnál kezdődnek.

Aki cipőt szeretne venni, az se habozzon: valószínűleg alig akad a fővárosi bevásárlóközpontokban olyan cipőszaküzlet, ahol ne kínálnának legalább 15-20 százalékkal olcsóbban lábbeliket, köztük szezonális vékony cipőket, papucsokat.
Ha van egy kis megtakarított pénzünk, kezdjünk el most vásárolni az őszi szezonra, vagy épp a következő tanévre. Kimondottan olcsón vehetünk például (farmer)nadrágokat, ingeket, vékonyabb pulóvereket, vagy épp átmeneti kabátot - akár gyerekméretben is. Több helyen láttunk jó minőségű pamutpólókat, amelyekhez már 1500-2000 forintért is hozzájuthatunk.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az érettségi és ballagási szezon lecsengésével olcsóbbak lettek az alkalmi ruhák, az öltönyök és nyakkendők, de több ékszerbolt is kedvezményes árakat kínál.
Az akciókat és promóciókat főként a női vásárlók keresik
Felmérések szerint az üzletválasztás szempontjainak fontossága az elmúlt években is változott. Az akciók, promóciók jelentősége a válság kezdetét követő évben, 2009-ben jelentősen megnőtt, ettől kezdve pedig nagyjából változatlan. "Az üzletek kinézete a 2006. évi és az azt megelőző időszakokhoz képest az elmúlt három évben látszólag kevésbé játszott szerepet a vásárlás helyének kiválasztásában - véli Kui János, a GfK Hungária Kereskedelem szektorának menedzsere. "Ennek hátterében véleményünk szerint az áll, hogy a modern kereskedelmi csatornák terjedésének és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a legtöbb bolt a belső kialakítást illetően egységes, a korábbinál magasabb színvonalat nyújt" - magyarázta a szakember.
Az akciók, árengedmények vonzereje a válság hatására jelentősen megnőtt, 2009 óta fontosságuk megítélése változatlan. Jelentőségüket alátámasztja, hogy a vásárlók többsége - főként a nők, a nagycsaládosok, a nyugdíjasok és a diszkontok törzsvásárlói - kifejezetten keresi az üzletben azt az akciót, amelyről korábban tudomást szerzett. Tudatos vásárlói magatartásra utal, hogy a vevők több-kevesebb rendszerességgel összehasonlítják az akciós árakat a nem akciós árakkal, illetve a különböző márkák árainak összevetése is gyakori - derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor 2011-2012 tanulmányából.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


