Ennyi volt: a legendás üzletlánc végnapjai

MTI
2012. április 8. 13:22

Mintegy 10 ezer alkalmazottjának küldött felmondólevelet a napokban a német Schlecker drogériahálózat, miután kudarcba fulladtak az átmeneti társaság létrehozásáról, annak finanszírozásáról szóló tárgyalások.

Mivel az elmúlt hetekben az alkalmazottak közül többen önként távoztak, március utolsó napjaiban a még alkalmazásban álló mintegy 10 ezer dolgozónak kellett felmondani.

Sikeres volt, csak...

Az 50 éve családi vállalkozásként indult cég fénykorában több mint 10 ezer üzletet működtetett Németországban. A vállalat 2006 óta veszteséges, csak tavaly mintegy ezer boltot kellett bezárnia, éves vesztesége pedig 200 millió euró volt. A Schlecker végül az idén januárban csődvédelem alá került és egy átmeneti társaság létrehozása révén akarták szanálni, de az érintett tartományi kormányok nem voltak hajlandók ennek érdekében a 70 millió euró értékű hitelgaranciát vállalni.

Elemzők szerint a Schlecker azért került válságba, mert nem fejlesztette üzleti modelljét és nem korszerűsítette puritán berendezésű üzletekből álló hálózatát. A márka megmaradt a nyolcvanas-kilencvenes évek színvonalán, míg a feltörekvő versenytársak a modern, kényelmes üzletekben az illatszerek és háztartási szerek mellett egy sor szolgáltatást és "életérzést" is kínálnak a vásárlóknak.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A drogérialánc 2006 elején jelent meg a magyar kiskereskedelemben, 2010 végén pedig úgy döntött, kivonul a piacról. Akkor országszerte 22 üzlete volt, ebből 12 Budapesten, míg a piacvezetőknek, az ugyancsak német dm-nek és Rossmann-nak már több száz. A Schlecker végül 2011 elején vonult ki a magyar piacról.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. április 23. szerda
Béla
17. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33