A húsvéti időszakban hagyományosan néhány szezonális termék kerül a fogyasztók érdeklődésének középpontjába. A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének tanácsadó irodáit a legtöbben azért keresték fel, hogy érdeklődjenek az egyes termékekkel kapcsolatban.
Érezhetően többen igyekeztek idén még a vásárlás előtt utána járni, mire kell figyelni az ünnepre jellemző élelmiszerek megvásárlásakor. A legtöbben arra voltak kíváncsiak, milyen a jó sonka, honnan lehet felismerni a silány minőséget, illetve mit kell figyelni a csomagoláson. Gyakran kérdezik a fogyasztók, hogy az élelmiszereken feltüntetett - köznapi nyelveben szavatossági időnek is nevezett - határidőket hogyan kell értelmezni, illetve hogyan kell azokat feltüntetni. A dátumnak főszabály szerint a nap/hónap/év sorrendet kell követnie, egyes - rövidebb ideig eltartható - élelmiszereknél azonban elegendő a nap és a hónap jelölése is.
A húsvéti sonkával kapcsolatban ki kell emelni, hogy egyre kevesebben érdeklődnek a gyorspácolt, vákuumcsomagolt, adalékanyagokkal teletömött termékek iránt. Bár még mindig az ár az egyik legfontosabb szempont, a minőségi fogyasztás igénye is megmutatkozik az érdeklődők származási hellyel és felhasznált anyagokkal kapcsolatos kérdéseiben. Tájékoztatásunkban igyekeztünk kiemelni, hogy az ideális ízélmény a sértetlen csomagolású, fogyaszthatósági határidőn belüli, lehetőleg hagyományosan pácolt termékektől várható. Ezen kívül megéri nyers sonkát venni, és hagyományos recept szerint otthon megfőzni, még akkor is, ha ehhez annyi óra főzésre van szükség, ahány kilogramm a hús tömege. A származási hellyel kapcsolatban érdemes a címkén elhelyezett ovális - országkódot és arab számot tartalmazó - jelölést keresni, hiszen ez a gyártó húsüzemre utal.
Általános tapasztalatunk, hogy a fogyasztók megtanulták: 5% kakaóból és növényi zsírból nem lehet csokoládét készíteni. A csokinyulak és csokitojások között kapósabbak a jobb minőségű termékek, a kereslet átrendeződése pedig kedvező hatással volt a valódi csokoládéból készült figurák árára is.
Kevesebb figyelmet szentelnek a fogyasztók a tormára, amely hagyományosan a sonkával együtt kerül az ünnepi asztalra. Sokan nem tudják, hogy hazánk élen jár a minőségi torma termesztésében, és kemény harcot vívnak a hazai termelők a kínai importtal. Közel másfél éve élvez eredetvédettséget a hajdúsági torma (mellyel az európai unió is elismerte hajdúságban termelt csípős finomság védettségét), igazi hungarikumról van tehát szó, aki ilyet szeretne vásárolni, keresse az oltalomra utaló logót a csomagoláson.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


