Tavaly év végén indította hálózatát a Lidl a Ciprusi Köztársaságban. Elemzők agresszívnek minősítették a gyors terjeszkedést, a Lidl ugyanis alacsony áraival komoly hatással van a piac többi szereplőjére. Az áruházlánctól megszokott tömegjelenetek pedig hétről-hétre megismétlődnek.
Mint arról a Pénzcentrum.hu is beszámolt, már a ciprusi Lidl-boltok tavaly novemberi nyitása sem ment zökkenőmentesen. A Cyprus Mail című napilap egyenesen káoszról írt: az egyik nicosiai üzletnél például hatalmas tömeg gyűlt össze, így a biztonsági személyzet lezárta a bejáratot, és egy ideig nem engedtek be új vevőket. A tömegben összegyűlt helybéliek természetesen nehezményezték a helyzetet, A pénztáraknál fél órás sorok alakultak ki, a bevásárlókocsik pillanatok alatt elfogytak. A parkoló zsúfolásig megtelt, a szabad helyet kereső autósok miatt a környéken komoly dugók alakultak ki.
A legfrissebb hírek szerint a helyzet fél év alatt sem javult. A Lidl csütörtökönként esedékes új akciói rendre felkorbácsolják a kedélyeket a szigetországban, így hétről-hétre tömegjelenetek alakulnak ki az áruházaknál.
A Cyprus Mail beszámolója szerint az akcióvadászok olyan termékekre indulnak be, mint például az ortopédiai párna, a fúró-és csiszológépek, az ollók, a nyomtatók, vagy akár a papucsok. Csütörtök reggelenként már órákkal a nyitás előtt hatalmas tömeg lepi el az áruház környékét, a tumultusban pedig sokszor csak a legerősebbek jutnak az akciós termékekhez.
Egy, a lapnak nyilatkozó vevő szerint akkor a legrosszabb a helyzet, ha olyan terméket áraznak le, amit kimondottan a férfiak keresnek. Nemrég például akciós láncfűrészek miatt alakult ki hatalmas tumultus. A szemtanú beszámolója szerint egy nő beszorult két bevásárlókocsi közé, percekig mozdulni sem tudott.
Egy másik vevő 10 óra előtt pár perccel, egy rádióreklámban hallott egy akcióról. Mire azonban odaért a bolthoz, a leértékelt termékeknek már nyoma sem volt, mindent elkapkodtak.
Vassiliki Adamidou, az áruházlánc PR menedzsere a lapnak megerősítette, hogy valóban népszerűek a Lidl leértékelései, ezért korlátozniuk is kell, hogy egy vevő hány terméket vásárolhat. Mint elmondta, az akciók szinte mindig komoly tömegeket vonzanak, ez pedig szerinte annak köszönhető, hogy a Lidl rendkívül népszerű a ciprusiak körében.
Magyarországon is tarolnak a diszkontok
Egy néhány hónappal ezelőtti prognózis szerint a következő években fokozatosan
visszaszorulnak a kisboltok, a szupermarketek és a diszkontláncok
ellenben komoly növekedés előtt állnak. A Lidl és társai 10 év múlva a
kisebb településekre is betörhetnek.
A GfK Hungária tavaly őszi, a kereskedelem várható rövid-, közép- és hosszútávú
trendjeit vizsgáló felmérésében a kereskedelemben várható rövid-, közép-
és hosszútávú trendeket vizsgálta. Az eredmények alapján 2011-2020-ra
vonatkozóan több lehetséges "forgatókönyvet" vázolt fel, melyek közül az
egyik a jelenlegi trendek és gazdasági várakozások alapján egy normál
üzletmenetet feltételez.
A csatornák várható piaci részesedését vizsgálva elmondható, hogy a hipermarket csatorna piacrésze 2011-ben a 2010-es szinten marad, azaz várhatóan 23 százalékot tesz majd ki. A középtávú várakozás ugyanakkor az, hogy valamelyest nőhet a hipermarketek aránya, így 2015-re elérheti akár a 24 százalékos részesedést.
A szupermarketek piacán szintén növekedést prognosztizálnak a szakértők, hiszen ebben a csatornában több kereskedőlánc is terjeszkedő politikát folytat, így ennek a csatornának a piacrésze 2011-re 21 százalékra, míg 2015-re 22 százalékra nőhet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kisboltok helyett Lidl, Aldi, Penny Market
Az előrejelzések szerint jelentősebb piacrész növekedésre számíthat viszont a diszkont csatorna (ide tartozik például a Penny Market, az Aldi, vagy a Lidl), a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően jövőre 17, 2015-re pedig akár a 20 százalékos piaci részesedést is elérheti.
Komolyabb változás még a kisboltok piacán várható, így a független kisboltok piacának csökkenése jótékonyan hat majd a láncba szerveződött kisboltok részesedésére. A nagykereskedelmi csatorna, a Cash&Carry áruházak részaránya továbbra is fokozatosan csökken majd a háztartások vásárlásaiban, így a jelenlegi 2 százalékról 2015-re 1 százalékra csökkenhet a piacrésze.
A drogériák szerepe stabil maradhat, az expanzióknak köszönhetően tehát megőrzi majd 3 százalékos piacrészét ez a csatorna.
Az ún. egyéb csatorna - ide tartoznak a piacok, mozgó árusok, benzinkutak, stb. - folyamatosan veszít szerepéből, a jelenlegi 9,5 százalékról 2015-re 7 százalékra szorulhat vissza.
"A
másik lehetséges forgatókönyv szerint hosszú távon, 2020-ig azonban
akár drasztikusabb változások is történhetnek, ennek viszont
előfeltétele, hogy további erős konszolidáció történjen a piacon,
például a kisbolt láncok esetében" - mondta el Kui János, a GfK Hungária kereskedelemkutatás szektorának menedzsere.
Mi lesz 10 év múlva?
Így
elképzelhető, hogy az esetleges további boltnyitások ellenére a
hipermarket csatorna 2020-ban is stabil, 24 százalékos piacrésszel
rendelkezik majd. Ebben a forgatókönyvben a vásárlóerő közép- és hosszú
távú erősödésének köszönhetően megnő a szupermarketek piacrésze, és
2020-ra eléri a 25 százalékot.
A diszkontok pedig a nyugati példákat követve egyre inkább a kisebb településeken terjeszkednek majd, így piacrészük eléri a 27 százalékot. Ennek köszönhetően a kisbolt láncok és a függetlekisboltok (10% és 8%) visszaszorulnak, és az egyéb helyszínek szintén jelentősen veszítenek majd szerepükből (1%). (A felmérés még a hipermarket adó bevezetése előtt készült.)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.