A magyar Internet-használók kétharmada tervezi, hogy vásárol valamit a világhálón, a következő hat hónapban. Legtöbben könyvet (40 százalék), utazást vagy szállást, továbbá rendezvényre szóló belépőjegyet, (19-19), szórakoztató elektronikát (16), repülőjegyet, valamint ruházati cikket (15-15) kívánnak beszerezni. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük Magyarországon végzett online felmérése.
Nálunk is terjed az internetes kereskedelem. Összességében, százból 78 magyar internetező vett már valamit a világhálón. Ebből a szempontból Európában a net használóinak 85 százaléka tekinthető online vásárlónak.

Miközben sokan mennek szívesen valódi üzletbe, hogy lássák és kézbe vegyék a megszerezni kívánt árucikket, egyre többen részesítik előnyben az online vásárlás kényelmét. Különösen érvényes ez a repülőjegyet, utazást vásárlók és szálláshelyet foglalók növekvő arányára. Ugyanakkor a magyarok internetes vásárlási szokásai különböznek a többi országétól. Amíg hazánkban a megkérdezettek 66 százaléka gondolja, hogy vesz valamit a következő hat hónap során, addig a világátlag jóval nagyobb, 82 százalék. Globálisan a könyv vezet 44 százalékos említéssel, a ruházati cikk (36), repülőjegy (32), szórakoztató elektronikai eszköz (27), utazás és szállásfoglalás (26) előtt.

Az internetes vásárlás a kényelem mellett nyújtja azt az előnyt is, hogy a neten tájékozódni lehet az egyes termékekről. Magyarországon a megkérdezettek kiemelkedően magas aránya, 39 százaléka támaszkodik a gyártó vagy szolgáltató cégek honlapjain elérhető információkra. Az európai átlag 22 százalék. Más országokban a válaszadók átlag 14, nálunk 26 százaléka használ kereső portált, valamilyen termékről vagy szolgáltatásról való tájékozódás céljából. Magyarországon szintén fontos forrás "szakértők vagy más vásárlók neten található véleménye különböző árucikkekről" (25 százalék számára), tovább webes vitafórumok (14), tévé (10), stb.
Vásárlás előtt a legtöbb magyar internetező a hálóról szerez be információkat szórakoztató elektronikai cikkekről (50 százalék), autóról (41), telekommunikációs szolgáltatásokról (35) és szoftverről (30). Családtagjainak ajánlásában bízik online vételi döntése előtt a megkérdezett magyarok 65 százaléka, barátai tanácsában pedig a megkérdezettek fele, és csak utánuk következnek a web lehetőségei.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


