Íme a legerősebb magyar márka! Meglepő eredmény

Pénzcentrum2010. április 1. 10:17

Elkészült az első olyan lista, amely a legerősebb magyarországi márkákat rangsorolja. A lista első helyén egy több mint 40 éves, ős magyar márka a Pöttyös Túró Rudi áll, melyet a Coca-Cola és a Danone követ. A Figyelőben most megjelent, a Braun & Partners és a GfK Hungária által készített országos, reprezentatív mintán elvégzett kutatás során elsősorban arra keresték a választ, hogy mekkora az egyes márkák ereje.

A B&P Braun & Partners Magyarország és a GfK Hungária Piackutató Intézet kutatása Magyarországon az első olyan felmérés, mely a legjelentősebb, Magyarországon jelen lévő márkák közösségeinek szerkezetét és azok mozgatóit vizsgálja. A Figyelő hetilapban megjelent 41 márkát tartalmazó lista és az ahhoz kapcsolódó kutatás többek között arra ad választ, melyik Magyarország legerősebb márkája.

 

A kutatás módszertana
A legerősebb márkák listáját egy reprezentatív lakossági felmérés adatai alapján állt össze. Az 1000 fős minta nem, életkor, lakóhely (régió) és településnagyság alapján leképezi Magyarország 15-49 éves lakosságát. A lista a márkaközösségek négy, egyenlő súlyú dimenziója alapján értékeli a vizsgált márkákat:
• márkához való kötődés erőssége,
• azonosságtudat (a márkaközösség más tagjaival),
• a márkaközösség rítusai és hagyományai,
• közösségi felelősség (a közösség tagjainak megtartása).

Nem csak a nemzetközi kutatások és szakirodalom, hanem a mindennapok tapasztalata is azt erősíti, hogy a márkák folyamatos erősödésével a fogyasztói kultúra keretein belül létrejöttek a fogyasztás közösségei. Régóta elterjedt jelenség, hogy valaki azonos típusú autót vezetőkkel jár egy klubba, nem hajlandó egy bizonyos számítógépen kívül máson dolgozni vagy például csak egy bizonyos parfümöt használ. Márkaközössége azonban nem csak az emblematikus, mindenki által látható csoportokat létrehozó márkáknak van, hanem minden márkának a banki szolgáltatásoktól a mosóporokon át a gyümölcslevekig. A márkák ezekben a közösségekben léteznek, azaz ott, ahol a márka tulajdonosai, a kommunikációs stratégia megalkotói a hétköznapi marketingeszköztár használatával kevésbé gyakorolnak felettük kontrollt.

Ezen közösségek tagjai nem szükségszerűen állnak kapcsolatban egymással, mégis tudatosan vagy tudattalanul a márkával kapcsolatban szerepeket vállalnak a közösségben. A kisebb kontroll lehetősége miatt kiemelten fontos tehát, hogy a márkák megalkotói és gondozói ismerjék meg a közösség struktúráját és mozgatóit.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

 

Címkék:
danone magyarország,