Gyengén muzsikál az értékesítés tekintetében a világ második legnagyobb hamburgerlánca, a Burger King. Legfőbb riválisához, a McDonald's-hoz képest eltérő stratégiával dolgozó gyorsétteremláncnál még csak most kezdődtek meg a változtatások.
Bár az előző negyedévhez képest 13%-kal - 50 millió dollár fölé - nőtt a Burger King profitja 2009 utolsó negyedévében, az étterem részvényeseinek aggasztó tény lehet, hogy a világon összesen 12 078 étteremmel rendelkező lánc eladási adatai már három egymást követő negyedévben rendre csökkentek. A zsugorodás mértéke világviszonylatban összesen 2%-os, míg Észak-Amerikában ez az érték 3,3% - írja a Guardian.
Eközben az ősi rivális McDonald's jelentősen profitált a válságból, ugyanis nagymértékben emelkedtek az eladási mutatói az alacsonyabb jövedelmű fogyasztói csoportoknál. A két étteremlánc közti eredményesség különbség a részvények árfolyamaiban is meglátszik. Míg a McDonald's árfolyama 12%-ot emelkedett 2009 folyamán, addig a BK részvényei 19%-ot veszítettek az értékükből a tavalyi évben.

A szakértők szerint a két étteremlánc stratégiája közötti különbség nyilvánvaló. A McDonald's az éttermeit elkerülőket célozta meg promócióival és termékfejlesztéseivel. Tette ezt az egészségesebb termékek étlapra vételével, és a McCafé-k elterjesztésével. A Burger King ezzel szemben a már meglévő fogyasztóira koncentrált, és ezen a csoporton belül is a szuperfogyasztóit (olyan vásárlókat, akik havonta legalább tízszer látogatják az éttermeiket) vette célba. Ennek megfelelően az ortodoxnak mondható hamburger-sült krumpli vonalon maradt az étlapja, aminek köszönhetően a McDonald's mai választékához képest egysíkúbb kínálattal rendelkezik.
A gyorséttermi piacot részletesen ismerők kiemelik, hogy nem csak a saláta és sütemény kínálat területén szerzett jelentős előnyt a "Meki" a Burger Kinggel szemben, de a hamburger király a reggelire kínált ételek körében sem rendelkezik semmilyen egyedi elképzeléssel.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A lánc a hátrányát - főként az Egyesült Államokban - agresszív árképzésével próbálja ellensúlyozni. Szemléletes példa erre, hogy az Egyesült Királyságban 1,99 fontért kínált dupla sajtburgert mindössze egyetlen amerikai dollárért árulták az USA-ban. Ennek persze a cég franchise partnerei nem feltétlenül örültek, és pert indítottak a BK ellen azzal az indokkal, hogy a lánc veszteséges értékesítésre kényszeríti őket.
A korábbi téves stratégiát felismerve némi irányváltás már látszik a Burger Kingnél. Például az elmúlt időszakban megjelent az Egyesült Államokban egy új almás édességgel és alacsony nátrium tartalmú csirkefalatkákkal is. A kérdés csupán az, hogy nem lépett-e túl későn a hamburgermamut.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


