A kampány célja a felelős kiadástervezés, vásárlás és – szükség esetén – kölcsönfelvétel elősegítése annak érdekében, hogy ne terheljük „ajándék” hitellel a karácsonyi ünnepeket.
A Pénzcentrum karácsonyi bolt-körképében feltérképezzük a különböző üzleteket, csemegézünk a kínálatból, megnézzük, mi az, ami kelendő, és mi az, amit senki sem akar venni. Megvizsgáljuk a választékot, teszteljük az eladókat, így segítve olvasóinkat az ünnepi vásárlásban. Negyedik alkalommal az Auchan Aquincum Óbuda áruházban néztünk körül.
Helyszín: Óbuda
Üzlet: Auchan Aquincum
Időpont: 2009. december 17, 12.50-13.45
Nem lennénk Auchan-dolgozók manapság: ahogy azt az óbudai áruházban csütörtök délben tapasztaltuk, minden eladó csak pakolt és pakolt. A folyamatos sürgés-forgás azonban sok esetben megnehezítette -a főleg idős, nyugdíjas- vásárlók helyzetét, hiszen előfordult, hogy csak bajosan találtak segíteni képes személyzetet.
A vásárlók többsége kényelmesen nézelődött, a hírlappultnál többen újságot olvastak, a ráérős válogatásban senki sem zavarta őket. A bejártnál található könyvhalmoknál viszont csak kevesen lapozgattak, pedig az idei ünnepi sikerkönyvek mind-mind ott várakoztak a raklapokon. A legnagyobb durranásnak számító Az elveszett jelkép is feltűnt a sarokban.
Online ajándékvásárlás? MA rendeld meg!
A tisztálkodószerek között kapott helyet egy parfümös részleg is, ide a belépés csak kosár, illetve bevásárlókocsi nélkül volt lehetséges. A kihelyezett táblákat azonban kevesen vették figyelembe, ezért többek kosarát a dolgozók vitték ki a pult elé. Az Auchan elképesztő mennyiségű és fajtájú kozmetikai csomaggal készült: krémek, tusfürdők, dezodorok, megannyi illatszer található a polcokon különféle díszcsomagolásban, hasznos, vagy kevésbé hasznos extra ajándékkal.
Sok ilyen díszdoboz raklapokra halmozva várta a vevőket, csakúgy, mint márkás italok, édességek is. A kissé fapados (fa raklapos) megoldás azonban nem feltétlenül zavarta a vásárlóközönséget, pedig sok esetben nehéz volt megtalálni az árcédulát, és előfordult, hogy nem volt egyértelmű a termék fölé kilógatott kiírás sem. Érdemes figyelni például a röviditalokhoz adott ajándékpoharakra, sokszor csak egy van benne, pedig kettőnek tűnik.
A vásárlók körében kimondottan népszerű volt a 175 Ft/kg-os kristálycukor, mondhatnánk, hogy vitték, mint a cukrot. Hasonlóképpen az olcsó tejet, tojást is sok kosárban megtaláltuk. A háziasszonyok pedig lelkesen válogattak az akciós karácsonyi abroszkínálatból, többen szinte rávetették magukat a textilhalmokra.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Külön érdekes, hogy a borok közül a legfeltűnőbben a műanyag flakonos "Borivó" és "Cimbalmos" márkanevű termékeket hirdették. Kiemelt részt kaptak viszont az aszúk és a szamorodnik, és meg kell hagyni, a vásárlók bőszen válogattak is a karácsonykor oly népszerű tokaji nedűk között.
13 óra 3 perckor pedig nem mindennapi izgalmakban volt részünk. Gyakorlatilag szemünk láttára esett szét az élő pontyok tárolására használt akvárium az áruházban. A pult előtt álló vásárlók lába vizes lett, a rendet takarítógépekkel és felmosókkal próbálták helyreállítani. A víz több tíz négyzetméteren terült szét a vevőtérben, és befolyt a hűtők alá is, ahol elektromos vezetékek húzódnak, elosztók és hosszabbítók sorakoztak. Izgalmas jelenet volt, pláne úgy, hogy a vásárlók még hosszú percekig a hatalmas tócsán keresztül próbálták megközelíteni a halaspultot (ahol egyébként egy kiló élő ponty 699 forintba került).
Riadalom! Elöntötte a víz az óbudai Auchant!
Így aztán vitán felül rendkívüli élményekkel távoztunk az óbudai Auchanból, ahol -szigorúan szubjektív értékelésünk alapján- a magyar hipermarketek közül a legcsinosabb pénztárosok dolgoznak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.