Brit kormányzati elképzelések szerint aszigetországi fogyasztók a jövőben csak kisebb kiszerelésben vásárolhatnak majd különféle rágcsálnivalókat, például chipszet. Az ötlettel a magas elhízási arányokat szeretnék csökkenteni.
A terv szerint kisebb kiszerelésben forgalmazzák majd a chipszet, a briteknél kedvelt húsos párnákat és kolbászkákat is, de a szigorítás kiterjesztenék szinte minden, egészségtelen rágcsálnivalóra. Az áruházláncokat ugyanakkor arra köteleznék, hogy választékukban kínáljanak többféle alacsony zsírtartalmú tejet, sajtot és jégkrémet.
A hatóságok elsősorban a gyermekkori elhízás és a szívbetegségek ellen küzdenek - ezeknek pedig gyakran egyértelmű okozója a nassolás. Felmérések szerint ugyanis az angol gyermekek fele évente megiszik majdnem 5 liter étolajat a chipsz-fogyasztásnak köszönhetően. Minden ötödik angol gyerek naponta 2 zacskó chipszet fogyaszt.
A szigetországban olyan -Magyarországon talán kevésbé ismert élelmiszerek- is népszerűek, mint a snack-kolbászkák, vagy az apró húsos párnák - ezek sem sokkal egészségesebbek a chipsznél.
A hatóságok azt is szeretnék elérni, hogy az alacsony zsírtartalmú jégkrémeket ezután a boltok sorolják a jégkrémek kategóriájába. Jelenleg ugyanis ezen termékek legtöbbje "mélyhűtött édesség" elnevezéssel kerül forgalomba.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


