Brit kormányzati elképzelések szerint aszigetországi fogyasztók a jövőben csak kisebb kiszerelésben vásárolhatnak majd különféle rágcsálnivalókat, például chipszet. Az ötlettel a magas elhízási arányokat szeretnék csökkenteni.
A terv szerint kisebb kiszerelésben forgalmazzák majd a chipszet, a briteknél kedvelt húsos párnákat és kolbászkákat is, de a szigorítás kiterjesztenék szinte minden, egészségtelen rágcsálnivalóra. Az áruházláncokat ugyanakkor arra köteleznék, hogy választékukban kínáljanak többféle alacsony zsírtartalmú tejet, sajtot és jégkrémet.
A hatóságok elsősorban a gyermekkori elhízás és a szívbetegségek ellen küzdenek - ezeknek pedig gyakran egyértelmű okozója a nassolás. Felmérések szerint ugyanis az angol gyermekek fele évente megiszik majdnem 5 liter étolajat a chipsz-fogyasztásnak köszönhetően. Minden ötödik angol gyerek naponta 2 zacskó chipszet fogyaszt.
A szigetországban olyan -Magyarországon talán kevésbé ismert élelmiszerek- is népszerűek, mint a snack-kolbászkák, vagy az apró húsos párnák - ezek sem sokkal egészségesebbek a chipsznél.
A hatóságok azt is szeretnék elérni, hogy az alacsony zsírtartalmú jégkrémeket ezután a boltok sorolják a jégkrémek kategóriájába. Jelenleg ugyanis ezen termékek legtöbbje "mélyhűtött édesség" elnevezéssel kerül forgalomba.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.