Bár már egyre tudatosabban vásárolnak a magyarok, még mindig sok tévhit kering a fejekben, és az üzletekben is számos szabálytalanságra bukkanhat a szemfüles fogyasztó - írja a Népszabadság.
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének elnöke kísérte el bevásárló körútjára a Népszabadság újságíróját egy fővárosi hipermarketbe, hogy a legtipikusabb szabálytalanságokat kiszűrjék.
A civil fogyasztóvédelmi szervezetek ugyan nem rendelkeznek hatósági jogosítványokkal, és hivatalosan nem ellenőrizhetnek, azonban hasznos tanácsokkal látják egy a fogyasztókat, és peres ügyekben is képviselik őket.
A leggyakrabban ruhákkal, cipőkkel kapcsolatos panaszokkal keresik fel őket, de a híradás-technikai cikkek is ebbe a körbe tartoznak.
A felkeresett üzletben, szinte a bejáratnál találtak már egy fogyasztók megtévesztésére alkalmas terméket: a 299 forintos akciós DVD-ket tartalmazó ládában ugyanis számos drágább termék is megtalálható, amiért a kasszánál természetesen a ráragasztott árat kell megfizetni. Egyéb esetben, ha két ár is szerepel a terméken, az alacsonyabb összeget kell megfizetni.
Ruházati termékek esetén gyakran látszanak olyan feliratok, mint az "akár ötven százalékos kedvezmény". Ha az állványok akár csak egy fél áron kínált termék is található, nem tud mit kezdeni a fogyasztóvédelem, ennek ellenére aggályosnak tartják ezt a trükköt.
Élelmiszerek esetén az emberek általában nem veszik a fáradságot, hogy panaszt tegyenek, holott itt is sok visszaélés történik. Például még mindig gyakori a lejáró termékek átcimkézése. Az előre csomagolt nyers húsok, vagy egyéb hűtést igénylő termékek esetén a szakértő azt tanácsolja, ne csak a lejáratot figyeljük, hanem a javasolt tárolási hőmérsékletet is, ugyanis a legtöbb hűtőpultban jóval melegebb szokott lenni annál. Ilyenkor inkább ne vegyük meg a terméket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Pékáruk esetén előírás, hogy fa állványon kell őket tárolni, legalább fél méterrel a padló fölött, és olyan zacskót is ki kell tenni melléjük, ami teljesen el tudja fedni az árut.
Üdítők esetén szigorú előírások szabályozzák, hogy mit lehet gyümölcslének nevezni. Bizonyos gyümölcstartalom alatt például csak nektárnak lehet hívni az italt, ennek ellenére a gyártók, kereskedők fantáziája az elnevezéseket illetően szinte végtelen.
Egyre többen vásárolnak bioterméket. Ezek esetében könnyű meggyőződni arról, hogy valóban bio termékek-e, ekkor ugyanis szerepelnie kell rajta a Biokonrtoll Hungária Kft. jelzésének.
Tojások esetében a friss jelző az A osztályra utal, nem a termék frissességére. A tojásokon szereplő regisztrációs jel első számjegye azt jelöli, hogy milyen körülmények között tartották a tyúkot: 0 a biotojás, 1 a szabadtartásos rendszerben termelt, 2 az istállózott, de nem ketreces tartást, 3 a ketreces tartást jelenti.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.