Újjáéledt a III. Sándor orosz cár udvari ékszerésze, Peter Carl Faberge nevéhez fűződő cég, amely az 1917-es orosz forradalom óta nem gyártott ékszereket. Most az online piacra próbálnak betörni.
Peter Carl Faberge francia származású, de Oroszországban tevékenykedő aranyművest a világ a Febargé-tojásokról ismerheti. A műkincsnek számító tojásokat III. Sándor orosz cár megrendelésére tervezte, azonban fia, Miklós cár is folytatta a hagyományokat, így több mint 30 évig készültek a különleges húsvéti tojások, mellyel Farbergé az 1900-as párizsi világkiállításon aranyérmet nyert.
Az 1890-es évek végén már 500 alkalmazottja volt a cégnek, melynek termékei világszerte ismertté és keresetté váltak.
Az 1917-es orosz forradalom után azonban a családnak el kellett menekülnie Oroszországból, majd az anyagi gondokkal küzdő család 1951-ben eladta a Farbegé márkát egy amerikai illatszergyártónak, potom 25 ezer dollárért. 1989-ben az Unilever vette meg 1,6 milliárd dollárért. Innentől a Fabergé márkát olyan olcsó termékekkel azonosították, mint a Brut névre hallgató dezodor.
A Fabergé azonban 2007-ben újjáéledt, amikor egy dél-afrikai bányavállalat, a Pallinghurst Resources felvásárolta a márkát. Idén szeptember 9-én a cég 92 év után előállt első, 100 darabból álló ékszerkollekciójával, melynek egyes darabjai 40 ezertől 7 millió dollárig terjednek.
2009-ben azonban nem ékszerboltokban próbálnak vevőt találni a luxus termékekre, hanem főként webshopokon próbálják eladni azokat, illetve az egyetlen showroom-ot novemberben Genfben nyitják meg.
Ezzel persze több tíz millió dollárt spórol meg a cég, amelyre a mostani gazdasági körülmények, illetve a luxusiparra nehezedő nyomás miatt szükségük is van. Idén augusztusig a csiszolt gyémánt ára több mint 16 százalékot esett az előző évhez képest, amely több ékszergyártót is a csőd szélére juttatott.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Fabergé stratégiája nyílván az, hogy minél kisebb fix költség mellett próbálja letesztelni új kollekcióját a piacon, amely ha beválik, később több üzletet is nyitnak.
Kérdés persze, hogy a vásárlók megbíznak-e annyira az online vásárlásban, hogy több millió forintot költsenek el virtuálisan. Egyéb felsőkategóriás ékszergyártók, mint például a Cartier felteszi ugyan kollekcióit az interntere, azonban online vásárlást nem tesz lehetővé.
A Fabergé azzal próbálja a vevők bizalmát erősíteni, hogy komoly vásárlási szándék esetén akár egy üzletembert is kiküld a vevőhöz a termékkel, ha igényli, hogy vásárlás előtt megtekinthesse az ékszert.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.