Szárnyal az energiaital kiskereskedelmi forgalma: a 2008 szeptember-2009 augusztusi időszakban meghaladta a 11 milliárd forintot. Ez 24 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban.
A Nielsen piackutató vállalat Kereskedelmi Indexe szerint az átlagárak csökkenése következtében a mennyiségben mért forgalom majdnem 40 százalékkal növekedett; immár mintegy 210 ezer hektolitert adtak el a boltokban. Néhány más országban is divat lett az energiaital fogyasztása. Például Romániában a mienkhez hasonló ütemben nőtt a forgalom 2008-ban, az előző évvel szemben, míg Franciaországban 78 százalékkal adtak el több energiaitalt. A fogyasztás azonban a lakosság számarányához képest alacsonyabb, mint Magyarországon. Lengyelországban 89 százalékkal több energiaitalt adtak el tavaly, mint egy évvel korábban, így a piacméret túllépett a 730 ezer hektoliteren.
Tizenkilenc vizsgált európai ország közül csak kettőben, Norvégiában és Portugáliában csökkent az energiaital bolti forgalma. Kiemelkedik a kiskereskedelemben eladott mennyiség, a lakosság számarányához képest Hollandiában (620 ezer hektoliter) és Ausztriában (290 ezer hektoliter). Az egy literre jutó átlagárak Magyarországon a tavalyelőtti, literenként 2,2 euróról múlt évben 2,1 euróra csökkentek. Ennél alacsonyabb árakat csak Franciaországban (1,5 euró), Hollandiában és Portugáliában (egyaránt 1,6 euró), illetve Norvégiában (1,8 euró) regisztrált a Nielsen. Legdrágábban Görögországban és Horvátországban árulták tavaly az energiaitalt, mégpedig literenként 7,1, illetve 6,3 euróért.
A forgalom úgy rendeződik át, hogy a kis, hagyományos üzletek piaci részesedése - mennyiségben - 31 százalékról 36-ra emelkedett. Ugyanakkor a hipermarketeké 37-ről 33 százalékra, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatornáé pedig 32-ről 31 százalékra csökkent. A kereskedelmi márkás energiaitalok mennyiségben mért piaci részesedése kiemelkedik: A tavaly augusztusi 43 után, idén 38 százalékot mért a Nielsen.
A light részaránya némileg emelkedett, de még mindig 10 százalék alatt marad, a sokkal kedveltebb nem light szegmens mellett. A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 15 százalékos bővülése egyik évről a másikra azt jelenti, hogy kiskereskedelmi forgalmuk meghaladja az évi 350 millió forintot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.