Az építőipar egyik fontos szegmense, a hőszigetelési piac olyan alacsony szintre esett vissza, amilyet legutóbb a 2008-as gazdasági válság idején tapasztaltunk.
Magyarországgal együtt kilenc fejlett európai országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma a második negyedévben, tavaly április-júniushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat a nemzetközi trendekről.
Hazánkban, értéket tekintve 3,6 százalékkal nőtt a bolti forgalom a második negyedévben, a múlt évi hasonló időszakhoz képest, mennyiségben azonban 1,2 százalékkal csökkent.
A huszonegy vizsgált, fejlett ország átlagát tekintve, a második negyedévben 1,9 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot (napi fogyasztási cikket) adtak el, mint a múlt évi hasonló időszakban. Ez a legjobb mutató az elmúlt öt negyedév során.
A trend kedvező fordulatának fő oka, hogy a fogyasztók bizalma lassan kezd visszatérni - mutat rá Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kutatási igazgatója. - Az utóbbi években végzett kutatási eredményeink általában azt jelzik, hogy ha a fogyasztói bizalom csökken, akkor az élelmiszer-kiskereskedelemben a mennyiségi eladás is hasonlóan alakul. Sokszor növekedésük is közvetlenül összefügg. A gazdaság visszatérése a rendes kerékvágásba azonban még hosszú ideig eltarthat, mivel a munkanélküliség továbbra is sok gondot okoz a fogyasztóknak.
További jó hír, hogy amíg múlt év második negyedében a huszonegy ország élelmiszer-kiskereskedelmében az átlagárak 6,1 százalékkal emelkedtek az előző hasonló periódussal szemben, addig a drágulás üteme idén 2,1 százalékra változott. (Magyarországon is csökkent, a 2008 II. negyedévi 9,1-ről 4,8 százalékra az idei hasonló időszakban).
Leginkább pozitív az FMCG-kiskereskedelem fejlődése a vizsgált országok közül Törökországban, Lengyelországban, Svédországban, Nagy-Britanniában, Norvégiában, Hollandiában, Ausztriában és Svájcban. Ebben a nyolc országban ugyanis mennyiségben és értékben is nőtt az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása a második negyedévben, 2008 negyedik-hatodik hónapjához képest.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az élelmiszer- és vegyiáru kiskereskedelem forgalma a második negyedévben, mennyiséget tekintve a huszonegy közül a következő országokban csökkent, a tavalyi negyedik-hatodik hónaphoz képest: Írország (4,9 százalék), Szlovákia (1,9), Finnország (1,7), Belgium, Dánia, Magyarország (egyaránt 1,2) Csehország (0,7), Olaszország (0,6) és Franciaország (0,4),
A Nielsen rendszeres, negyedévi piacelemzésének újdonsága, hogy kiterjesztette tizennégy fejlődő országra is. Közülük az FMCG-kiskereskedelmi forgalom legdinamikusabban Ukrajnában, Boszniában, Oroszországban, Szerbiában és Albániában fejlődött, mind értéket, mind mennyiséget tekintve, az idei második negyedévben.
A szintén EU-tag Romániában az értékben mért növekedés megegyezik az áremelkedés 13 százalékával, mennyiségben pedig stagnál a bolti forgalom. Bulgáriában az értékben mért növekedés elmarad az átlagos áremelkedés ütemétől, mennyiségben pedig csökkent a bolti forgalom. Szlovéniában mindkét szempontból pluszt regisztrált a Nielsen, viszont csökkenést Litvániában.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


