Kezdetben olvasósaroknak készült, ám amikor a lánya és párja hazaköltöztek, a Kicsiházat nekiállt bővíteni, így született meg a felsőcsatári Miniház - mesélte Fehér Zoltán.
Soha nem látott pesszimizmus érzékelhető a fogyasztói termékeket előállító vállalatok és a kiskereskedelmi cégek elsőszámú vezetői körében - mutat rá a PricewaterhouseCoopers Globális Vezérigazgatói Felmérése.
A válság hatására a fogyasztók tovább húzzák majd a nadrágszíjat és tovább csökkennek a nagy tételekre, mint például ingatlanokra, gépkocsikra, háztartási gépekre, lakásfelújításokra és luxuscikkekre fordított kiadások - derül ki a PwC felméréséből.
"A jelenlegi gazdasági megtorpanás az egész világon megrázza az embereket. A fogyasztói vásárlási szokások ebből következő változása azonnali, drámai hatást gyakorol a kiskereskedelmi ágazatra. A kiskereskedők rövidtávon egészen biztosan kemény idők elé néznek, pláne azok, akik a válság által leginkább érintett fogyasztókat szolgálják ki. Nagyon sok kiskereskedelmi vállalat felsővezetőjének kemény döntéseket kell majd hoznia cége rövidtávú túlélése érdekében" - mondta Biczó Péter, a PricewaterhouseCoopers igazgatója, a Kereskedelmi és Fogyasztási Cikkek csoport vezetője.
Az FMCG cégek felsővezetőinek mindössze 27%-a bízik nagyon a bevételek növekedésében a következő év folyamán. Hogy érzékelni lehessen az elbizonytalanodást: ez az arány egy éve még 50% volt. A felmérésben részt vevő kiskereskedelemben tevékenykedő felsővezetők között ez az arány mindössze 14% volt (a tavalyi adat 44%).
A kiskereskedelmi vállalatok vezetői arra számítanak, hogy a növekedés - ha egyáltalán lesz - nem új, hanem meglévő piacokról származhat, ennek megfelelően a felsővezetők több, mint 60%-a inkább ezekre összpontosít és mindössze 17%-uk tervez új piacokra lépni. Kína és India továbbra is vonzó lehet, de növekedési szintjük alacsonyabb lesz, mint az elmúlt években.
"A jövőben elengedhetetlen lesz a még fokozottabb összpontosítás a költséghatékony működésre , a működőtőkére és az ellátási lánccal kapcsolatos kockázatokra" - hangsúlyozta Biczó Péter.
A vállalatvezetőknek mindezen túl hirtelen változásokra is fel kell készülniük (például beszállítóik csődje), ráadásul úgy kell tudni csökkenteni méretüket, hogy az majd a válságot követő felfutás során ne akadályozza termelésüket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A PwC felmérése rámutatott, hogy a fogyasztási cikkeket gyártó cégek további költségcsökkentésen fognak átesni, miközben a cégvezetők a csőd elkerüléséért küzdenek. A válaszadók több mint 30%-a számít létszámleépítésre. Meglepő ugyanakkor, hogy 34%-uk új dolgozók felvételét tervezi, ennek oka minden bizonnyal a nélkülözhetetlen szakemberbázis fenntartása. Hosszú távú megfontolásokból szinte valamennyi válaszadó fontosnak tartja a kulcsfontosságú dolgozók megtartását. A felmérésben szereplők 62%-a állítja, hogy problémát jelent számukra a toborzás, az új munkavállalók beillesztése.
A költségcsökkentés további aspektusa a vállalatvezetők elmozdulása a termékfejlesztés visszafogása irányába. A fogyasztói javakat termelő cégek vezetőinek kevesebb, mint 20%-a kíván termékfejlesztéssel foglalkozni 2009-ben. Ehelyett a válaszadók 40%-a a meglévő piacokon történő hatékonyabb fellépést tervezi, mert a jelen gazdasági légkörben ezt tartják a legjobb növekedési lehetőségnek.
A nehézségek ellenére a cégvezetők továbbra is aggódnak a környezetvédelmi kérdések miatt. A fogyasztói javakat gyártó cégek vezetőinek több mint fele úgy véli, hogy a világ szénalapú energiafüggősége negatív hatást gyakorol vállalatára és ennek eredményeképpen közel 90%-uk energiaköltségeit különböző fejlesztésekkel igyekszik csökkenteni (a kiskereskedelmi cégeknél ez az arány 68%). Aggasztónak találják továbbá a természeti erőforrásokhoz - különösen az édesvízhez - való hozzáférést. Háromnegyedük gondolja, hogy a jövőben elmélyülnek a természeti erőforrásokkal kapcsolatos feszültségek. Egyes vállalkozások már most nyersanyaghiányt tapasztalnak, a PwC szakértői pedig hosszabb távon a trend fokozódására számítanak.
A megkérdezett kiskereskedők 68%-a üzemviteli fejlesztésekre koncentrál, 50%-uk alternatív energiaforrások felé fordul és 45%-uk új technológiákba kezd beruházni, ezáltal csökkentve a felhasznált energia mennyiségét. Igen tevékeny ezen a téren például a Wal-Mart, a világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózata.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Elég volt a zsúfolt tengerpartokból? Ez a város lehet a magyarok új kedvenc üdülőhelye
A forróság elől menekülve egyre többen választják a lengyel “coolcation” úticélokat.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.
-
Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank (x)
Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben - meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank.
-
Hazai érték, valódi lehetőség: ezt kínálja a Régiók Kincsei program. Csatlakozz beszállítóként! (x)
Kistermelő vagy, aki különleges, jó minőségű termékeket készít? Szeretnéd elérni a SPAR vásárlóit, és egy aktív, fejlődő közösséghez tartozni? Most itt a lehetőség, hogy csatlakozz a Régiók Kincsei programhoz!


