23 °C Budapest

Kelet-Európa vezeti a listát: alkoholfogyasztásban verhetetlenek vagyunk!

Pénzcentrum
2008. december 4. 15:30

Egy vezető piacelemző cég, a Canadean legfrissebb elemzése szerint Kelet-Európában nőtt a leginkább a 2002-2007 között az egy főre jutó sörfogyasztás, míg Nyugat-Európában és Észak-Amerikában csökkent.

Az elemzés szerint a dinamikus bővülés igazi motorja Oroszország volt, ahol fogyasztók egyre inkább kezdenek átszokni a hagyományos tömény szeszekről a sörre, ezzel az ország volument tekintve a harmadik legnagyobb piaccá avanzsált elő.

Természetesen a folyékony kenyeréről híres Csehország - amely a világ 10 legnagyobb sörivó országainak egyike - is hozzájárult Kelet-Európa "dicsőségéhez", és szakértők 2008-2013 között további 21 százalékos emelkedést jósolnak az egy főre jutó fogyasztásban.

Ázsiában, de különösen Kínában, a nyugatiasodás, és a folyton erősödő középréteg miatt szintén drámaian nőtt a sörfogyasztás az elmúlt öt évben, azonban az iparág kilátásaira ez még sincs pozitív hatással, hiszen szakértők a globális piac igen szerény bővülését vetítik előre a következő öt évben, ahol egyedül Észak-Amerikában várható a piac előző öt évet leköröző prosperálása.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 22. csütörtök
Júlia, Rita
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?