Különböző trükkökkel próbálják az élelmiszergyártó cégek áthárítani növekvő költségeiket a fogyasztókra: azonos ár mellett a mennyiség csökkentésével, a csomagolás módosításával vagy az összetevők megváltoztatásával is be lehet csapni a vásárlókat - írja a Magyar Hírlap.
A 60 millió fogyasztó nevű francia magazin szerint az egyik leggyakrabban használt eszköz, hogy a gyártók az áru mennyiségét csökkentik, olyan mértékben, ami még nem kelt feltűnést.
A drágítás legkevésbé észrevehető módszere, ha a megdrágult alapanyagokat olcsóbb helyettesítőkkel pótolják. A hazánkban forgalmazott termékek esetében is előfordul a mennyiséggel való trükközés.
A csomagolt felvágottak, sonkák kiszerelését az egyik gyártó 100-ról 80 grammra csökkentette, míg az egyik népszerű joghurtból is már csak 125 grammot vehetünk a korábbi 150 helyett, természetesen változatlan áron.
A mennyiségi kiszerelés csökkentésére nem szoktak panaszkodni a magyar fogyasztók, ezek a trükkök szinte észrevétlenek maradnak, mivel itthon mindenki szinte csak az árcímkét nézi.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.