A négyes metró kivitelezési munkálatait végző alagútfúró konzorcium (Bamco) szerint a beruházó többmilliárddal tartozik neki, ezért a munkálatok leállítását fontolgatják. A DBR Metró Projekt Igazgatóság vitatja az összeg jogosságát, mely főként az előre nem várt pluszmunkák költségéből tevődik össze - írja a Világgazdaság.
A Bamco cég fúrja az alagutakat és végzi az Etele és a Szent Gellért téri állomás építési munkálatait. A konzorcium a munkálatok leállítása mellett dönt, amennyiben a DBR nem egyenlíti ki a többmilliárdos tartozását. A kivitelező szerint egy ekkora projektnél normális, hogy - előre nem látható - a szerződésben vállaltak feletti munkálatokat is el kell végezni, de akkor fizessék is ki annak többletköltségét.
A kivitelező eddig mintegy 150 igényt nyújtott be a megrendelőnek, amiből 25-öt, összesen 6,4 millió euró (1,536 milliárd forint) értékben jogosnak is tartottak. Ezek kifizetése folyamatban van, a többi még feldolgozás alatt van, vagy irreálisnak bizonyult és elutasították. A DBR képviselője elmondta, hogy csak azokat a követeléseket tudják elfogadni, melyek mögött megfelelő dokumentáció és valós teljesítés áll.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


