A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a WestEnd City Center WestEnd Vevőkör néven fogyasztóvédelmi pontot hozott létre a bevásárlóközpont épületében, az aluljáró szinten, a Millennium udvarban. A WestEnd Vevőkör fogyasztóvédelmi információkat ad a vásárlóknak, közvetít az üzletek és a vásárlók között.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a WestEnd City Center évek óta tartó együttműködése, valamint hosszú egyeztetései után 2008. nyarán megnyitotta a WestEnd Vevőkör-t, a WestEnd fogyasztóvédelmi pontját.
A WestEnd Vevőkör-ben fogyasztóvédelmi és kereskedelmi ismeretekkel rendelkező munkatársak dolgoznak, vezetőjük az NFH korábbi szóvivő-helyettese, Siklósi Máté. Feladatuk a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos törvények, rendeletek és határozatok betartásának figyelemmel követése, a vásárlók tájékoztatása. Cél, hogy egységes rendszer alakuljon ki a kifogások intézése terén, ezért a WestEnd Vevőkör közvetít az üzletek és a vásárlók között. A WestEnd Vevőkör hármas feladatot lát el:
1. Vevőbarát kezdeményezésként célja a vitás esetek, reklamációk intézésének gyorsítása, és a törvényben foglaltak fokozottabb betartatása.
2. Tapasztalati alapokon nyugvó üzleti/személyzeti oktatással állnak a kereskedők rendelkezésére, az aktuális jogszabályok, hatósági gyakorlat pontos megismerése érdekében.
3. A WestEnd Vevőkör általános fogyasztóvédelmi információs pontként is működik, ahol bárki tájékozódhat az aktuális országos, regionális fogyasztóvédelmi kérdésekről, törvényekről, rendeletekről.
A WestEnd Vevőkör létrehozását nem a reklamációk magas száma, hanem a változás igénye indokolta. Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a WestEnd vásárlói közel 90%-ának sosem volt reklamációs vagy fogyasztóvédelmi problémája a Házban. Ennek ellenére a WestEnd Vevőkör kiötlői fontosnak tartják, hogy egységes, gyors, a fogyasztói bizalmat magas szinten kiszolgáló rendszert működtessenek.
Wittich Tamás (az NFH főigazgatója): "A WestEnd Vevőkör elnevezésű kezdeményezést a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kezdettől fogva támogatta, úgy látta ugyanis, hogy a szolgáltatásnak alapvető szerepe lehet a fogyasztói közérzet javításában, a fogyasztói tudatosság növelésében, valamint a bizalom megteremtésében."
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A főigazgató elmondta azt is, hogy: "a fogyasztói bizalom helyreállítása nem csupán jogalkotói feladat, az a fogyasztóvédelem valamennyi szereplőjének alapvető érdeke".
Posch Péter, a WestEnd ügyvezető igazgatója elmondta, hogy: "A vásárlók minőségi kiszolgálása mindig is az egyik legfontosabb alapelvünk volt, ezúttal azonban itt az ideje, hogy elsőként lépjünk nagyot: egységesített, kidolgozott rendszerrel biztosítsuk a fogyasztók minőségi kiszolgálását, az esetleges reklamációk kezelését, intézését.
Az egységes rendszerben elsődleges a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályok betartása, de ezen felül szeretnénk hozzáadott értékkel is mutatni, hogy vásárlóink igazán fontosak számunkra."
Bár a WestEnd Vevőkör újdonságnak számít a hazai piacon, a bevásárlóközpontban található több üzlet, üzletlánc régóta rendelkezik olyan belső szabályozással, vagy rendszerrel, ami jogszabályon felül biztosít lehetőséget a fogyasztónak kényelmesebb vásárlásra, gyorsabb ügyintézésre. Ilyen lehetőség a nem minőségi hibás termékek bizonyos határidőn belül történő becserélése, vagy akár a jogszabályok által előírtnál gyorsabb ügyintézés.
A WestEnd Vevőkör részben ezekre a tapasztalatokra építve szeretne a napi kérdések gyors megoldása és rendezése mellett egy olyan rendszert működtetni, mely egy fejlettebb kereskedelmi kultúra megteremtésének részeként az egész országban példaértékű lehet.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.