2 °C Budapest

"Vevőkör" a fogyasztókért

Pénzcentrum
2008. augusztus 6. 16:02

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a WestEnd City Center WestEnd Vevőkör néven fogyasztóvédelmi pontot hozott létre a bevásárlóközpont épületében, az aluljáró szinten, a Millennium udvarban. A WestEnd Vevőkör fogyasztóvédelmi információkat ad a vásárlóknak, közvetít az üzletek és a vásárlók között.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a WestEnd City Center évek óta tartó együttműködése, valamint hosszú egyeztetései után 2008. nyarán megnyitotta a WestEnd Vevőkör-t, a WestEnd fogyasztóvédelmi pontját.

A WestEnd Vevőkör-ben fogyasztóvédelmi és kereskedelmi ismeretekkel rendelkező munkatársak dolgoznak, vezetőjük az NFH korábbi szóvivő-helyettese, Siklósi Máté. Feladatuk a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos törvények, rendeletek és határozatok betartásának figyelemmel követése, a vásárlók tájékoztatása. Cél, hogy egységes rendszer alakuljon ki a kifogások intézése terén, ezért a WestEnd Vevőkör közvetít az üzletek és a vásárlók között. A WestEnd Vevőkör hármas feladatot lát el:

1. Vevőbarát kezdeményezésként célja a vitás esetek, reklamációk intézésének gyorsítása, és a törvényben foglaltak fokozottabb betartatása.

2. Tapasztalati alapokon nyugvó üzleti/személyzeti oktatással állnak a kereskedők rendelkezésére, az aktuális jogszabályok, hatósági gyakorlat pontos megismerése érdekében.

3. A WestEnd Vevőkör általános fogyasztóvédelmi információs pontként is működik, ahol bárki tájékozódhat az aktuális országos, regionális fogyasztóvédelmi kérdésekről, törvényekről, rendeletekről.

A WestEnd Vevőkör létrehozását nem a reklamációk magas száma, hanem a változás igénye indokolta. Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a WestEnd vásárlói közel 90%-ának sosem volt reklamációs vagy fogyasztóvédelmi problémája a Házban. Ennek ellenére a WestEnd Vevőkör kiötlői fontosnak tartják, hogy egységes, gyors, a fogyasztói bizalmat magas szinten kiszolgáló rendszert működtessenek.

Wittich Tamás (az NFH főigazgatója): "A WestEnd Vevőkör elnevezésű kezdeményezést a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kezdettől fogva támogatta, úgy látta ugyanis, hogy a szolgáltatásnak alapvető szerepe lehet a fogyasztói közérzet javításában, a fogyasztói tudatosság növelésében, valamint a bizalom megteremtésében."

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A főigazgató elmondta azt is, hogy: "a fogyasztói bizalom helyreállítása nem csupán jogalkotói feladat, az a fogyasztóvédelem valamennyi szereplőjének alapvető érdeke".

Posch Péter, a WestEnd ügyvezető igazgatója elmondta, hogy: "A vásárlók minőségi kiszolgálása mindig is az egyik legfontosabb alapelvünk volt, ezúttal azonban itt az ideje, hogy elsőként lépjünk nagyot: egységesített, kidolgozott rendszerrel biztosítsuk a fogyasztók minőségi kiszolgálását, az esetleges reklamációk kezelését, intézését.

Az egységes rendszerben elsődleges a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályok betartása, de ezen felül szeretnénk hozzáadott értékkel is mutatni, hogy vásárlóink igazán fontosak számunkra."

Bár a WestEnd Vevőkör újdonságnak számít a hazai piacon, a bevásárlóközpontban található több üzlet, üzletlánc régóta rendelkezik olyan belső szabályozással, vagy rendszerrel, ami jogszabályon felül biztosít lehetőséget a fogyasztónak kényelmesebb vásárlásra, gyorsabb ügyintézésre. Ilyen lehetőség a nem minőségi hibás termékek bizonyos határidőn belül történő becserélése, vagy akár a jogszabályok által előírtnál gyorsabb ügyintézés.

A WestEnd Vevőkör részben ezekre a tapasztalatokra építve szeretne a napi kérdések gyors megoldása és rendezése mellett egy olyan rendszert működtetni, mely egy fejlettebb kereskedelmi kultúra megteremtésének részeként az egész országban példaértékű lehet.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?