2 °C Budapest

Mobilinternet reklámjai miatt kapott 5 milliós bírságot a Vodafone

Pénzcentrum
2008. május 22. 12:26

Szélessávú mobilinternet szolgáltatása 2007-es népszerűsítése során megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone Zrt. - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A távközlési szolgáltató néhány reklámjában nem tájékoztatott arról, hogy kedvezményes áron csak akkor lehet nála internetezni, ha a fogyasztó hűségnyilatkozatot tesz. A Vodafone elhallgatta azt is, hogy mobilinternet szolgáltatása nem mindenhol használható. A jogsértés miatt a vállalkozásnak 5 millió forint bírságot kell fizetnie.

A Vodafone 2007. június elején vezette be a piacra a szélessávú internetezést lehetővé tevő úgynevezett 3G/HSDPA mobilinternet szolgáltatását. Ezzel együtt a szolgáltatás népszerűsítése érdekében széles körű reklámkampányt folytatott. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a hirdetésekben több ízben a fogyasztókat megtévesztő információk jelentek meg.

A Vodafone-nak voltak olyan reklámjai, amelyekben például nem szerepelt, hogy a havi 5 ezer forintért reklámozott szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél két éves hűségnyilatkozatot ír alá. A versenyhatóság megítélése szerint a hűségnyilatkozat megkövetelése lényeges információ a fogyasztó számára, hiszen a hűségnyilatkozattal megkötött szerződést csak kedvezőtlen feltételekkel mondhatja fel. A hűségnyilatkozat tehát alkalmas a fogyasztó időszakos fogva tartására, mert megnehezíti a szolgáltatók közötti váltást.

A Vodafone hirdetéseiben azt sem mindig közölte a fogyasztókkal, hogy ha a mobilinternetes ügyfél 5 Gigabájtnál több adatot tölt le egy hónapban, akkor a szolgáltató jogosult az előfizetést átváltani egy másik tarifacsomagra. A reklámokból nem derült ki minden esetben az sem, hogy a hirdetett szolgáltatás nem vehető igénybe a Vodafone teljes mobilhálózatában, csak azokon a helyen, ahol van 3G-s lefedettség, miközben volt reklám, amely egyenesen arról tájékoztatott, hogy a szélessávú mobilinternet szolgáltatás bárhol elérhető.

A fogyasztók megtévesztése miatt a GVH 5 millió forint bírságot szabott ki a Vodafone Zrt-re. A bírság összegének meghatározásakor enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy az ügyfelek a szerződéskötés előtt megismerhették a pontos feltételeket, valamint hogy a Vodafone elismerte a jogsértést. A távközlési szolgáltató vállalta, hogy a hűségnyilatkozattal kapcsolatos fogyasztóknak szóló tájékoztatóit átalakítja. Ez a lépés szintén bírságcsökkentő tényezőnek bizonyult.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?