Szemüvegkeretet hirdetett akciós áron a Fotex-Ofotért Kft., ám a reklámjai megtévesztőek voltak a fogyasztók számára. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) emiatt 5 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A Fotex-Ofotért Kft. 2006 novembere és 2007 januárja között valamint 2007 júliusától 2007 novemberéig az "Ön vállalja a korát, mi vállaljuk a kedvezményt! Minden vásárló annyi százalék kedvezményt kap a szemüvegkeret árából, ahány éves!" szlogennel hirdette akciós szemüvegkereteit. A reklámok televíziókban, rádiókban, újságban, plakátokon és szórólapokon jelentek meg.
Az akciós ár csak vékonyított műanyag lencsével megrendelt komplett szemüveg esetében élt. Jóllehet a Fotex-Ofotért valamennyi reklámjában figyelmeztetett arra, hogy a kedvezmény igénybevételének bizonyos feltételei vannak, a televíziós reklámokban azonban ez az információ csak igen rövid ideig, gyakorlatilag olvashatatlanul apró betűméretben jelent meg, a fogyasztók számára érzékelhetetlen volt. Emiatt a GVH 5 millió forintra bírságolta a vállalkozást.
Döntése meghozatalakor a GVH tekintettel volt arra, hogy az ügyfelek az Ofotért üzletekben a kedvezmény minden feltételét megismerhették. Enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a társaság számos reklámja közül csak a televíziós hirdetések esetében volt megállapítható jogsértés.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-191/2007.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.