Az idei év második hónapjában tovább folytatta januárban megkezdett csökkenését az éves inflációs ráta, így februárban 6,9 százalékot tett ki. Az egy havi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 1,1 százalékos volt, szemben a januári 1 százalékos adattal - derül ki a KSH legfrissebb adataiból.

Mi történt 1 hónap alatt?
2008 januárjához képest emelkedett az étolaj (4,2%), a sajt (2,4%), a munkahelyi előfizetéses étkezés (2,2%), a tej (1,6%), az iskolai étkezés (1,5%), valamint a kenyér és a liszt (1,4%) ára.
Az élelmiszerek árának emelkedési üteme januárhoz képest mérséklődött, így 0,8 százalékkal emelkedtek összességében az előző hónaphoz képest. Felüdülést jelenthet, hogy a ruházkodási cikkek ára januárhoz képest 2,2 százalékkal mérséklődött. Az idényáras élelmiszerek nélkül számított élelmiszerár-emelkedés 0,9 százalékos volt februárban.

Januárban a legnagyobb mértékben a háztartási energia ára emelkedett (8,2 %), ezen belül is a vezetékes gázért átlagosan 15,4 százalékkal, az elektromos energiáért pedig 9,8 százalékkal kellett többet fizetni. Átlag alatti áremelkedésnek lehettünk tanúi a szolgáltatások területén (0,7 %), ezen belül is 5,4 százalékkal növekedett a csatornadíj, s 4,6 százalékkal a vízdíj. Kis mértékben emelkedtek a szeszes italok, dohányáruk (0,3 %), valamint az egyéb és tartós fogyasztási cikkek árai (0,2 %).
Mi történt 1 év alatt?
Újfent az átlagosnál magasabb mértékben emelkedtek az előző év azonos időszakához képest az élelmiszerek árai, 12,6 százalékkal (az előző hónapi ütemmel megegyező mértékben). Ezen belül is sokkal többet kell fizetnünk a lisztért (54,1 %), az étolajért (49,2%), a száraztésztáért (23,9%), a tejért (23,4%), a péksüteményekért (23,3%), a kenyérért (22,3%), valamint a sajtért (21,6%).

Az energia ára átlagot meghaladó mértékben, 9,2 százalékkal növekedett, ezen belül a vezetékes gázért 11,2 százalékkal, az elektromos áramért pedig 15,7 százalékkal kellett többet fizetni februárban. Átlag alatt drágultak az egyéb cikkek (6,4%), a szeszes italok, dohányáruk (5,1%), valamint a szolgáltatások (6,3%). A tartós fogyasztási cikkek körében, valamint a ruházkodási cikkek (0,5%) esetében árcsökkenés volt megfigyelhető.
Mi van a kosarunkban és Európában?
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)


Nyugdíjas infláció
A KSH által publikált nyugdíjas árindex értéke is csökkent januárhoz képest. Az előző év azonos időszakához képest 2008 februárjában 7,8 százalékkal növekedett a nyugdíjas fogyasztói kosárban megtalálható termékek ára.

Mi várható?
A Portfolio.hu által készített elemzői felmérés alapján februárra 6,6 - 7,3 százalékos inflációt vártak, év végére pedig 4,3 - 5,8 százalékos inflációra számítanak.


Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


