Míg 2006-ban a szaloncukrok iránti kereslet és ennek eredményeképpen a fogyasztók által vásárolt mennyiség nőtt, addig csokimikulásból 2 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban - derült ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból. Szaloncukrokból a vásárlók a mérsékeltebb áron kínált sajátmárkás, illetve zacskós kiszerelésű termékeket keresik; a csokimikulásoknak immár közel egyharmada a hipermarketekből kerül az ablakba készített kiscipőkbe.
Hódítanak a sajátmárkás szaloncukrok
A tavaly karácsonyi szezonban, 2006. október-2007. januári időszakban, a vásárlók 4 százalékkal több szaloncukrot vásároltak, mint az azt megelőző év azonos időszakában, így mintegy 8 százalékkal nagyobb összeget hagyva a karácsonyi bevásárlás közepett a kasszáknál.
A kereslet főként a sajátmárkás szaloncukrok felé irányult: 2005-ben még a szaloncukor mennyiségi piacának tizedét adták a sajátmárkás termékek, egy évvel később azonban már 16 százalékra nőtt az arányuk. Ennek hátterében főként a saját és a gyártói márkák közötti árkülönbség húzódik meg, hiszen míg 1 kilogramm márkázott szaloncukor 2006-ban átlagosan 1078 forintba került, addig a sajátmárkás termékek 1 kilogrammját csaknem kétharmad áron, 668 forintért lehetett megkapni.
A sajátmárkás termékek előretörésére utaló további árulkodó jel, hogy egyre növekszik az azokat vásárló háztartások aránya is. A kimért szaloncukrok esetében 1 százalékpontos emelkedéssel 20 százalékra nőtt a sajátmárkás termékek vásárlói hatóköre, míg a zacskós kiszerelés esetében ugyanez a mutató 39 százalékról 41 százalékra nőtt. A dobozos szaloncukrok esetében 2005-höz képest nem nőtt a sajátmárkás terméket vásárló háztartások aránya, a családok 6 százaléka díszítette karácsonyfáját sajátmárkás dobozos szaloncukorral.
A különböző kiszerelési formák közül 2006-ban a zacskós volt a legnépszerűbb és egyben a legkelendőbb is, a háztartások által megvásárolt szaloncukor mennyiségének 58 százalékát adta, ami 7 százalékos növekedést jelent 2005-höz képest. Szintén növekszik a dobozos kiszerelésű szaloncukrok részesedése, melyből 17 százalékkal nagyobb mennyiséget vásároltak a háztartások. Bár 2005-höz képest a tavalyi szezonban a fogyasztók nagyobb aránya választotta a kimért szaloncukrokat, ezek a vásárlások összességében mégis mintegy 3 százalékkal kisebb mennyiséget tettek ki, mint az előző évben.
A dobozos kiszerelést jellemzően a fiatal, 40 év alatti korosztály, míg a zacskóba csomagolt szaloncukrot inkább az 50 év feletti korosztály vásárol.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kevesebb csokimikulás a bevásárlókosarakban
Karácsonyi csokifigurákból - így csokimikulásból - a 2006. évi szezonban 2 százalékkal fogyott kevesebb az üzletek polcairól mint az előző év azonos időszakában. A fogyasztói árak emelkedése azonban jelentős, mintegy 10 százalékos értékbeli piacbővülést vont magával. Az átlagos mintegy 12 százalékos áremelkedés egyben arra is magyarázatul szolgál, miért is esett vissza a vásárló háztartások aránya 29 százalékról 26 százalékra a 2005. és 2006. évi karácsonyi szezon között.
Az áremelkedés főként a diszkontokban (32 százalék) és a c&c üzletekben (44 százalék) volt kiugró, minek következtében pedig csökkent a diszkontok részesedése a szezonális csokoládéfigurák eladásából. Ezzel párhuzamosan teret kaptak a hipermarketek, ahol a csokimikulásokat az egy évvel korábbiakhoz képest 2006-ban átlagosan 6 százalékkal lehetett olcsóbban beszerezni.
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.