Az ital-akciók mentettek meg... Számos érdekes változás következett be a Pénzcentrum.hu legutóbbi bevásárló-körképének összeállítása óta, a legfrissebb felvonásban így több, elsősorban kedvezőtlen irányuló elmozdulásról számolhatunk be. Előrebocsátjuk, hogy a liszthez kísértetiesen hasonló áremelkedés kezd kirajzolódni a szintén fontos alapanyagnak tekinthető étolaj piacán, a finomliszt drámai drágulása pedig késve ugyan, de mostanra utolérte a kenyér piacát is. Csak a kosarunkban található nagyobb értékű termékekre vonatkozó akcióknak köszönhetjük, hogy nem fizettünk az előző havinál lényegesen többet a kiválasztott üzletek többségében. Az elmúlt havi átlagosan 0,1%-os drágulás láttán az ünnepek előtti akciókat megelőző "vihar előtti csendre" következtethetnénk, ennél azonban jóval árnyaltabb a kép...
A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi). Olvasóink javaslatára a kosarat májusban kibővítettük a mosóporral és a téliszalámi torzító hatásának csökkentésére már csak fél kilót vettünk belőle.
A kosár összeállítása természetesen szubjektív, így nem állíthatjuk, hogy minden egyéb esetben ugyanez a sorrend alakulna ki a vizsgált kiskereskedelmi egységek között, néhány alább kiemelt érték azonban mindenképp elgondolkodtató.
Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a sorból valamelyest kilógó (nem diszkont és nem hipermarket) Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében fővárosi próbavásárlást végeztünk, az alábbi árak ezek alapján adódnak.
Az üzletenkénti árváltozást bemutató grafikonon jól látszik, hogy a Tescónak nem jött jól a kosarunkra vetített 2%-os áremelés egy olyan hónapban, amikor az üzletek átlagosan 0,1%-kal drágultak az előző havi szinthez képest. A legnagyobb kiskereskedelmi lánc ezzel a lépéssel a drágasági dobogón felléphetett a második fokra, igaz továbbra is orrhosszal vezet a más műfajban versenyző Kaiser's. A Metro elsőségét annak ellenére nem veszélyeztette senki, hogy a szinte "örök első" üzlet még a Tescónál is jelentősebb mértékben drágult a kiválasztott árukra vetítve. Az ünnepek előtti akciók idején érdekes lesz, hogy a tavalyihoz hasonló mértékű áresést tapasztalunk-e majd, illetve hogy akad-e komoly kihívója a Metrónak.
Az év/év alapú árváltozásokat szemlélve törzsolvasóinknak minden bizonnyal feltűnik, hogy a kenyeret letaszította a második helyről az elmúlt hónapban (az októberi szinthez képest) átlagosan 20%-kal dráguló étolaj. A kulcsfontosságú alaptermékek mezőnyében a kenyér ára is átlagosan csaknem 11%-kal ment feljebb egy hónap leforgása alatt a kiválasztott üzletekben. Akad persze még ezen termékek esetében is kivételnek számító, vevőcsalogató ár, egy-egy hipermarketben, amint az a következő oldalon található részletes táblázatokból látszik.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kosarunk egyik nagyértékű komponensét, az Unicumot érintő akciók nélkül minden bizonnyal elég siralmas hónapot zártunk volna, kíváncsian várjuk a folytatást...
A következő oldalra kattintva részletesebben is láthatjuk, mi változott és mennyivel, illetve mit hol éri meg beszerezni.
Nincs titok: olajozott drágulás...
Az alábbi táblázatok magukért beszélnek, a konkrét árak mellett bemutatják a hó/hó alapú árváltozás mértékét százalékban, termékekre és üzletekre lebontva:
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.