Valóra vált a tévék rémálma! Ki fog ráfizetni?

Pénzcentrum
2007. április 5. 05:30

Hivatalosan is bejelentette a Google, hogy belép a televíziós reklámértékesítési piacra, melyen gyakorlatilag közvetítőként kíván megjelenni, amellett hogy innovatív szolgáltatásaival megkönnyíti a hirdetők dolgát és ezzel együtt megnehezíti a csatornákét.

A Google az USA-ban tevékenykedő EchoStar Communications műholdas szolgáltatóval kötött szerződést, mely mintegy 125 csatornát üzemeltet. A cégnek az Egyesült Államokban 13,1 millió előfizetője van és csatornáinak mindegyikén óránként 2-10 perc reklámidőt értékesít. A jelenleg publikus információk szerint a Google ezen spotok jelentős részének értékesítését átveszi.

A koncepció lényege, hogy a Google pontosan mérhetővé szeretné tenni, hogy egy-egy reklámbejátszást hányan néztek meg. A pontos mérés az előfizetők set-top-boxainak segítségével valósul meg, az adatok így sokkal értékesebbek lehetnek, mint a hagyományos nézettségi, rating számok, melyek az egy percre jutó átlagos nézőszámot ugyan megadják, a reklámblokkok idején történteket azonban az esetek többségében homály fedi. Ehhez hozzátartozik még, hogy számos kisebb csatornát nem is mérik a hagyományos nézettségmérési rendszerben (hazánkban sem), így az ő reklám-nézettségükről abszolút nem lehet semmit tudni...legalábbis eddig nem lehetett!

A Google TV Ads online rendszerében a hirdetők vakon tehetnek ajánlatot egy-egy reklámidő helyre és a vesztes licitálók nem is tudják meg, hogy mennyiért kelt el az adott slot. A hirdetők kiválaszthatják a csatornát és a hirdetési idősávot, de a program segítségével célközönségükre szabott médiatervet is létrehozhatnak néhány gombnyomással.

A tévétársaságok kezdeti rémület után mostanra azt remélik, hogy a hatékonyabb hirdetést drágábban tudják majd értékesíteni, míg a hirdetők remélhetőleg azáltal járhatnak jobban, hogy kevesebb spot-tal érhetik el ugyanazt a hatást.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 16. szerda
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. április 16. 20:53
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33