2 °C Budapest

Valóra vált a tévék rémálma! Ki fog ráfizetni?

Pénzcentrum
2007. április 5. 05:30

Hivatalosan is bejelentette a Google, hogy belép a televíziós reklámértékesítési piacra, melyen gyakorlatilag közvetítőként kíván megjelenni, amellett hogy innovatív szolgáltatásaival megkönnyíti a hirdetők dolgát és ezzel együtt megnehezíti a csatornákét.

A Google az USA-ban tevékenykedő EchoStar Communications műholdas szolgáltatóval kötött szerződést, mely mintegy 125 csatornát üzemeltet. A cégnek az Egyesült Államokban 13,1 millió előfizetője van és csatornáinak mindegyikén óránként 2-10 perc reklámidőt értékesít. A jelenleg publikus információk szerint a Google ezen spotok jelentős részének értékesítését átveszi.

A koncepció lényege, hogy a Google pontosan mérhetővé szeretné tenni, hogy egy-egy reklámbejátszást hányan néztek meg. A pontos mérés az előfizetők set-top-boxainak segítségével valósul meg, az adatok így sokkal értékesebbek lehetnek, mint a hagyományos nézettségi, rating számok, melyek az egy percre jutó átlagos nézőszámot ugyan megadják, a reklámblokkok idején történteket azonban az esetek többségében homály fedi. Ehhez hozzátartozik még, hogy számos kisebb csatornát nem is mérik a hagyományos nézettségmérési rendszerben (hazánkban sem), így az ő reklám-nézettségükről abszolút nem lehet semmit tudni...legalábbis eddig nem lehetett!

A Google TV Ads online rendszerében a hirdetők vakon tehetnek ajánlatot egy-egy reklámidő helyre és a vesztes licitálók nem is tudják meg, hogy mennyiért kelt el az adott slot. A hirdetők kiválaszthatják a csatornát és a hirdetési idősávot, de a program segítségével célközönségükre szabott médiatervet is létrehozhatnak néhány gombnyomással.

A tévétársaságok kezdeti rémület után mostanra azt remélik, hogy a hatékonyabb hirdetést drágábban tudják majd értékesíteni, míg a hirdetők remélhetőleg azáltal járhatnak jobban, hogy kevesebb spot-tal érhetik el ugyanazt a hatást.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. november 22. 08:04