A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatában megállapította, hogy a Reckitt Benckiser Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A vállalkozás az Air Wick Odor Stop légfrissítői a "20 százalék ajándék" felirattal kerültek kiskereskedelmi forgalomba, holott a fogyasztói árakra a Reckitt Benckiser nem lehetett hatással. A jogsértés miatt a vállalkozásnak egymillió forint bírságot kell fizetnie.
A Reckitt Benckiser Kft. 2006. augusztusában vezette be a piacra az Air Wick Odor Stop nevű légfrissítő termékcsaládot. A termék piaci megismertetése érdekében a társaság akciót indított. Az új légfrissítők zárókupakjára így felkerült a "20 százalék ajándék!" felirat. Mivel a Reckitt Benckiser Kft. az akciós termékeket az illatszer kis- és nagykereskedőknek értékesítette, a végfogyasztókkal csak áttételesen volt kapcsolatban. Piaci helyzetéből adódóan tehát nem ígérhette, hogy terméke fogyasztói ára megtakarítással jár.
A GVH álláspontja szerint megtévesztőnek minősül az a végfogyasztóknak szóló reklám, amelynek ígérete csak a vállalkozások belső üzleti körében valósul meg, a vevők felé viszont nem. A vásárlók ráadásul nem is tudták, hogy a kereskedelemben széles körben elterjedt kiárusítással kapcsolatos reklámozással vagy egy termék piacai bevezetését támogató reklámmal állnak szemben. Ez azért lényeges, mert a jó minőségű, időlegesen olcsó termékek iránt nő a fogyasztók érdeklődése. A vevők ilyenkor a hasonló, helyettesítésre alkalmas termékek helyett általában a megtakarítást eredményező akciós terméket választják. A GVH határozatában megjegyezte: a kiskereskedők sem jelenhettek volna meg akciós árral a fogyasztók felé. Egyrészt mert új termékről lévén szó, korábban nem létezett kipróbált ár, amiből kedvezményt adhattak volna, másrészt nem is saját bevezető áraikat reklámozták volna. A jogsértés miatt a Reckitt Benckiser Kft. egymillió forintos bírság megfizetésére köteles.
A bírság összegének maghatározásakor a GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy az akciónak jótékony hatása volt a fogyasztói árra, illetve hogy az eljárás alá vont vállalkozás önként felhagyott a jogsértő magatartással. Súlyosbító körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Reckitt Benckiser Kft.-vel szemben már több ízben indult eljárás a fogyasztók megtévesztése miatt.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Pörögnek idehaza a magánegészségügyi befektetések (x)
Most érdemes beszállni annak, aki gyorsan megtérülő befektetést keres! Sikeres a Mozgásklinika, Magyarország első manuálterápiás franchise-hálózata.
-
Kiemelkedő műalkotások a BÁV ART 84. Művészeti Aukcióján (x)
December 3–5. között közel 800 műtárgy kerül kalapács alá a BÁV ART háromnapos eseményén, amely a gyűjtők és befektetők számára is izgalmas lehetőségeket kínál.