A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) pozitív céglistát vezet majd áprilistól a honlapján. Célja, hogy a renitens vállalkozások mellett megismerhetőek legyenek azok a cégek is, akik akár egyéni panasz megoldásával, akár a fogyasztók széles körét érintő problémák kezelésével hozzájárulnak a fogyasztóvédelem fejlesztéséhez - írja a Világgazdaság.
Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke szerint a cégek várhatóan igyekeznek majd felkerülni a pozitív listára, így a fogyasztók iránti nagyobb figyelemre, fogyasztóbarát üzleti gyakorlat kialakítására törekednek majd.
A jelenlegi feketelistán egyébként több száz vállalkozás szerepel, akik konfliktusba keveredtek a fogyasztókkal, és nem tettek eleget a békéltető testület iránymutató ajánlásának. Az ügyvezető elnök szerint már érzékelhető a lista jótékony hatása, ugyanis a cégek egyre inkább igyekeznek elkerülni a listára kerülést, s többnyire készek az együttműködésre a békéltető testületek előtti ügyekben.
A pozitív listára való felkerülés bármilyen ügy üdvözlendő megoldásával elérhető. A fogyasztóvédők például követendőnek tartják a napokban, a Neckermann Utazási Kft.-vel kötött egyezséget. A céget ugyanis hiányos árfeltüntetési gyakorlat miatt perelte be a FEOSZ, azonban egyezség született a felek között arról, hogy kiadványaiban megfelelő tájékoztatást ad a társaság a díjakról és egyéb költségekről.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


