A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) 14 millió forintra bírságolta a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt-t, mert az elmúlt évben több esetben is jogszabálysértő módon korlátozta előfizetőit a szolgáltatás igénybevételében, jelentette be az NHH. A hatóság további 6 millió forintos bírságot is kiszabott a társaságra, mert megsértette az előfizető panaszok kezelésére vonatkozó előírásokat is.
Az elmúlt évben több a számláját utólag fizető ügyfél is azzal a panasszal fordult az NHH-hoz, hogy a Vodafone az előfizetői szolgáltatást egy bizonyos összeghatár elérése után, külön értesítés nélkül korlátozta - azaz úgy egyirányosította az előfizetői hozzáférést, hogy az előfizető csak hívást fogadni tudott, de kezdeményezni nem. Az NHH a panaszokat egy összevont piacfelügyeleti eljárásban vizsgálta ki.
Az NHH elsőfokon, majd a Vodafone fellebbezése után másodfokon is megállapította, hogy a cég jogszabálysértő módon, egy az általános szerződési feltételekbe (ÁSZF) foglalt, de nem átlátható és nem objektív kitételre hivatkozva tiltotta le a híváskezdeményezést a panaszos ügyfelek esetében.
Az ÁSZF-ben szereplő feltétel szerint "a szolgáltató (függetlenül az Előfizető által használt SIM-kártyák számától) csak addig köteles a szolgáltatást nyújtani, amíg az Előfizető által igénybe vett szolgáltatás díjának még ki nem egyenlített része egy egyedileg megállapított összeghatárt - amely Előfizetőnként minimum bruttó 16.205 Ft - meg nem halad."
Az elektronikus hírközlési szabályok nem zárják ki, hogy a szolgáltató a szolgáltatás értékhatárát rögzítse, de ezt az előfizető által szabadon választható és igénybe vehető külön szolgáltatásként kellett volna szerepeltetni az egyedi előfizetői szerződésben, a fogyasztók számára átlátható és egyértelmű módon.
A piacfelügyeleti eljárás során az NHH azt is megállapította, hogy a Vodafone a vizsgált számlapanaszok közül több esetében is megsértette az előfizetői panaszok kivizsgálásának elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályokat, valamint a cég saját általános szerződési feltételeiben rögzített szabályait is, mivel csak jelentős késedelemmel tájékoztatta a fogyasztókat a panasz kivizsgálásáról. A társaság az előírások értelmében köteles lett volna a hozzá beérkező számlapanaszokat 30 napon belül kivizsgálni és ennek eredményét - a fogyasztóvédelemről szóló törvény értelmében - a panaszosnak átadni, vagy 15 napon belül megküldeni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A hatóság a bírságot az arányosság és fokozatosság elvének figyelembevételével vetette ki, miután korábban már jogerős és végrehajtható határozataiban már felhívta az előfizetői szolgáltatás korlátozására vonatkozó szabályok betartására, illetve határozatában kötelezte e tárgyban általános szerződési feltételei módosítására.
Az összesen 20 millió forintos bírság az Elektronikus hírközlési törvény (Eht) alapján maximálisan kivethető bírság 9,95 százaléka.
Az NHH határozatában kötelezte a szolgáltatót, hogy a jogerőre emelkedésétől számított harminc napon belül törölje, vagy úgy módosítsa az általános szerződési feltételeinek mobil rádiótelefon szolgáltatás igénybevételét értékhatárhoz kötött rendelkezéseit, hogy annak feltételei megfeleljenek Eht-nek. A kötelezettség késedelmes betartása, vagy nem teljesítése esetén az NHH újabb bírságot vethet ki, melynek összege elérheti a szolgáltató előző üzleti évi nettó árbevételének 0,25%-át.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


