Nem is gondolnánk, mennyire virágzó üzletág lett az elmúlt egy évben az emelt díjas mobilszolgáltatás. Egyre több ilyen reklámmal találkozhatunk nap, mint nap az utcán járva, újságot olvasva, internetezve, vagy éppen csak a tévékészülék előtt pihenve.
A viccesnek és nagyon 'menőnek' reklámozott csengőhang, neongrafika és különböző játékok a fiatalok közönségét célzó emelt díjas szolgáltatások, amelyek nem egyszer nem egy alkalomra vonatkoznak, hanem addig kapja az ügyfél az ilyen SMS-eket, ameddig le nem mondja. Sokszor a vállalkozó kedvű fiatalok csak később jönnek rá, hogy mennyibe került nekik ez a szolgáltatás.
A Magyar Hírlap értesülése szerint jelenleg csak a Pannon és T-Mobile hálózatán elérhető emelt díjas SMS olyan szolgáltatás-csomag, amelyben az ügyfél a reklámban látott telefonszámon megrendeli a szolgáltatást, és addig kapja az üzeneteket, ameddig le nem mondja azokat. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az 500 forint körüli csengőhangok - léteznek egyenként 1000 forint körüli szolgáltatások is - akár hetente többször is megérkeznek a kliensek mobiljára, nem kis hasznot teremtve ezzel a tartalomszolgáltatóknak.
A 2006-os év első hat hónapjában az ilyen szolgáltatásokat kínáló vállalatok reklámcélokra fordított összege elérte az 1,6 milliárd forintot a különböző médiákban. Leggyakrabban a televízióban látott hirdetésekre figyelhetünk fel -azon belül is a kábeltévék csatornáin, hiszen az országos kereskedelmi adókon a reklám-percdíjak kiemelkedően magasak -, ám szintén gyakoriak a napilapokban, folyóiratokban valamint az Interneten felugró hirdetések megjelenése.
Az említett fél évben azonban az 1,6 milliárd forintos reklámköltségek mellett éves szinten közel 10 milliárd forintos bevételre tehettek szert a szolgáltatók. Ennek az összegnek a 30-40%-a marad a mobilszolgáltatóknál, a maradékon a tartalomszolgáltatók és a jogdíjasok osztoznak.
A félreértésekből származó sorozatos panaszok ellen azonban nem lehet mit tenni, hiszen apró betűvel minden alkalommal fel van tüntetve, hogy a szolgáltatás nem egyszeri alkalomra szól, ám közel sem biztos, hogy van időnk egy reklám alkalmával ezen kis feliratokat elolvasni. A mobilszolgáltatók szintén kötelesek tájékoztatni új ügyfelüket arról, hogy hogyan lehet lemondani a szolgáltatást. A GVH csak az esetben tudja ellenőrizni, hogy a szolgáltatók betartják-e a szerződés feltételeit, ha tömegesen érkeznek hozzájuk a panaszok valamelyik vállalat ellen.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.