Világszerte megfigyelhető tendencia, hogy a szupermarketek az élelmiszerek mellett kényelmi és üzleti megfontolásokból más termékkategóriákat is árusítanak. Ennek jeles bizonyítékaként a Tesco a közelmúltban a romantikus termékek piacára is belépett, így már gazdaságos jeggyűrűt is kínál vásárlóinak.
Az élelmiszerpiac a legtöbb fejlett országban már az érett fázisban van, a kiskereskedelmi óriások így csak a diverzifikálással tarthatják fenn profit növekedési ütemüket és egyben ezzel különböztethetik meg magukat versenytársaiktól. (A Tesco ennek jegyében kétszer olyan gyorsan fejleszti a nem-élelmiszer ágazatát, mint az élelmiszer vonalat.)
A legújabb brit kutatások azonban azt mutatják, hogy a vásárlók többsége jobban szeretné, ha az üzletek inkább az élelmiszer kínálatra koncentrálnának. (A válaszadók 51.3%-a mondta ezt, míg 2002-ben még csak 24%-os volt ez az arány.)
A felmérésből kiderült, hogy a szupermarketekben leggyakrabban vásárolt, nem-élelmiszeripari termékek közé tartoznak a ruházati cikkek, az elektronikai berendezések és a benzin. A válaszadók 66.7%-a vett a kutatást megelőző 6 hónap során ruhát szupermarketben (2002-ben 36%-os volt ez az arány), míg az elektronikai termékeket 28.4%-uk vásárolta szemben a 2002-es 23%-os értékkel.
Szakértők szerint a közeljövőben a felső kategóriás szépségápolási cikkek mellett a CD-k és a DVD-k területén erősíthetnek a kiskereskedelmi óriások.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.