25 °C Budapest

Mire készülnek a szupermarketek?

Pénzcentrum
2006. május 25. 05:30

Világszerte megfigyelhető tendencia, hogy a szupermarketek az élelmiszerek mellett kényelmi és üzleti megfontolásokból más termékkategóriákat is árusítanak. Ennek jeles bizonyítékaként a Tesco a közelmúltban a romantikus termékek piacára is belépett, így már gazdaságos jeggyűrűt is kínál vásárlóinak.



Az élelmiszerpiac a legtöbb fejlett országban már az érett fázisban van, a kiskereskedelmi óriások így csak a diverzifikálással tarthatják fenn profit növekedési ütemüket és egyben ezzel különböztethetik meg magukat versenytársaiktól. (A Tesco ennek jegyében kétszer olyan gyorsan fejleszti a nem-élelmiszer ágazatát, mint az élelmiszer vonalat.)

A legújabb brit kutatások azonban azt mutatják, hogy a vásárlók többsége jobban szeretné, ha az üzletek inkább az élelmiszer kínálatra koncentrálnának. (A válaszadók 51.3%-a mondta ezt, míg 2002-ben még csak 24%-os volt ez az arány.)

A felmérésből kiderült, hogy a szupermarketekben leggyakrabban vásárolt, nem-élelmiszeripari termékek közé tartoznak a ruházati cikkek, az elektronikai berendezések és a benzin. A válaszadók 66.7%-a vett a kutatást megelőző 6 hónap során ruhát szupermarketben (2002-ben 36%-os volt ez az arány), míg az elektronikai termékeket 28.4%-uk vásárolta szemben a 2002-es 23%-os értékkel.

Szakértők szerint a közeljövőben a felső kategóriás szépségápolási cikkek mellett a CD-k és a DVD-k területén erősíthetnek a kiskereskedelmi óriások.
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 4. vasárnap
Mónika, Flórián
18. hét
Május 4.
Anyák napja
Május 4.
A tűzoltók napja
Május 4.
Star Wars Nap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33