Sokan hangoztatták már, hogy a diszkontok terjedése nyomorba taszítja az embereket, most azonban úgy tűnik, a legújabb amerikai kutatás bizonyítani is igyekszik az állítást. Stephan Goetz, a Pennsylvania State University professzora és Hama Swaminathan az International Center for Research on Women munkatársa a Wal-Mart amerikai terjeszkedésének a létminimum alatt élők arányára gyakorolt hatását vizsgálta.
Az eredmények tanulsága szerint a világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának dinamikus expanziója miatt az USA-ban 20,000 család sodródott a létminimum alá.
A Social Science Quarterly legújabb számában megjelent tanulmány kiemeli, hogy a Wal-Mart ugyan rengeteg embernek ad munkát, a fizetések azonban nem segítik a családok kilábalását a szegénységből.
A legnagyobb problémát az okozza, hogy az óriáslánc terjeszkedése maga után vonja számos kisebb üzlet bezárását, mellyel a helyi vezetői kapacitásokat is megfojtják. A kis szereplők eltűnése emellett beszállítóik és partnereik (könyvelő, jogász, logisztikai szolgáltatók...) összeomlásához vezet, pedig a legtöbb ilyen támogató pozíció az átlagnál magasabb fizetéssel jár.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Wal-Martnál sokan részmunkaidőben dolgoznak, így családjuk keresete sokkal alacsonyabb. A fenti tényezők a szerzők szerint egyértelműen igazolják, hogy a Wal-Mart hozzájárul az emberek elszegényedéséhez.
A cég képviselői nem kívántak reagálni a kutatás eredményeire, az azonban biztos, hogy az óriásvállalatot egyáltalán nem fogja megviselni az esetleges megbélyegzés, így folytathatja globális hadjáratát.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


